Reply on: Peon #61479:
a, Nové vysielačky, ktoré majú zatiaľ všetky električky a zopár trolejbusov, umožňujú, aby sa oblastný (pojazdný) dispečer spojil s ktorýmkoľvek vozidlom MHD, no naopak sa to nedá. Vodič sa môže spojiť len s centrálnym dispečingom.
c, Voľakedy mali oranžové vesty, teraz žlté.
d + e, Áno, DPB má vlastnú nehodovku, v ktorej sú 2 tiež oblastní dispečeri. V podstate každý oblastný dispečer, bez ohľadu na to, či sedí v Renaulte alebo Felícii, by mal byť schopný spísať každú mimoriadnu udalosť v premávke MHD. A preto sa môže stať, že nehodovka píše nejakú menšiu nehodu a stane sa niečo vážnejšie, tak tam ide Felícia. A zas na druhej strane, pokiaľ sa napr. cez deň ozve 91-ka z Čunova, že má rozbité spätné zrkadlo, je zbytočné posielať na koniec mesta nehodovku.
f, Neviem, či by sa ušetrilo, ale mal by si vedieť, že niekedy na policajtov čakáš aj vyše pol hodiny. Myslíš, že MHD a najmä električkovej doprave by to prospelo???
K práci oblastného dispečera stručne: pri mimoriadnych udalostiach zabezpečujú odklon električiek alebo trolejbusov. Pri nehodách električiek sú často využívaní na dovoz vodičov späť na miesto nehody. Pri cudzej dopravnej nehode (bez účasti DPB) zabezpečujú obnovenie premávky MHD. Keď je kľud, vymieňajú vadné označovače, priebežne kontrolujú stav trakčného vedenia, výhybiek a pod. No a samozrejme, medzi vodičmi veľmi obľúbené, dodržiavanie prevádzkových predpisov vodičmi MHD.
galiyosha
Re #61462 81-71: Myslím, že revízorov by mohli v Bratislave kontrolovať rovnakí agenti hrajúci sa na turistov, ako v každom civilizovanom meste z času na čas kontrolujú taxikárov. A to blokovanie strojčkov 15 sekúnd po zavretí dverí je taktiež dosť diskutabilné...