Andrej: Dubravka, Raca - elektricke stacia iba mimourovnove krizovania s cestami, nadjazdami a podjazdami. Tym padom odpadnu zdrzania (pri semaforoch) a kolizie z inou dopravou (pri neriadenej krizovatke). Krasny priklad je prazska trat do Modran, odporucam sa previezt. Keby sa v takej Karlovej Vsi alebo Dubravke spravili zo 3-4 mimourovnove krizovania trate, zvysok existujucej trate moze zostat nezmeneny, posunu sa trochu zastavky a mame rychlodrahu hotovu.
Ale mesto by som dal rozhodne pod zem, vsetky eliny. (Nieco podobne je budapestianke zlte metro, co vlastne odlisny system o druhych dvoch (a stavanej stvrtej) liniek. Je to len draha prevazne zakopana pod ulicou - ziadne razene tunely.) Tymto sposobom by som zapustil eliny v centre, kde je krizovatiek vela a mimourovnove prekonavanie kazdej by bolo prakticky nerealne.
Napr. eliny by vbiehali pod zem pri SNG, na Kapucinskej pred Rackom a pred Trnavskym mytom na Vajnorskej (mozny problem s podchodom) a na Zahradnickej pred centralnym trhoviskom (to by dalo aj nove priestorove moznosti riesenia krizovatky Mileticova-Zahradnicka).
Ale mesto by som dal rozhodne pod zem, vsetky eliny. (Nieco podobne je budapestianke zlte metro, co vlastne odlisny system o druhych dvoch (a stavanej stvrtej) liniek. Je to len draha prevazne zakopana pod ulicou - ziadne razene tunely.) Tymto sposobom by som zapustil eliny v centre, kde je krizovatiek vela a mimourovnove prekonavanie kazdej by bolo prakticky nerealne.
Napr. eliny by vbiehali pod zem pri SNG, na Kapucinskej pred Rackom a pred Trnavskym mytom na Vajnorskej (mozny problem s podchodom) a na Zahradnickej pred centralnym trhoviskom (to by dalo aj nove priestorove moznosti riesenia krizovatky Mileticova-Zahradnicka).
Andrej (Anndy008)
no suhlasim, len pridavam, ze este je jeden problem nie len metro a elina, ale kade ma viest, resp sposob vedenia, pod povrchom zeme, na povrchu, nad povrchom...
Si myslim, ze v tomto je vacsi rozpor ako v tom, ci metro, alebo elina.
Lebo ked sa to zoberie az do detailov, tak dobra rychlodrazna elina, iduca nezanedbatelnou castou pod zemou je v podstate skoro to iste co metro a s eslinou, ako ju pozname teraz (resp. sa prehana nasim mestom) ma spolocny akurat nazov.
A dalej este je tu aj problem. Celkova koncepcia. Teraz to bude trochu (dost) laicke - skor z pohladu, co si o tom myslim ako buduci uzivatel
Objavila sa aj koncepcia metra a prepojenia na zeleznicnu siet v tom zmysle, ze nielen bratislava by bola prepojena sama zo sebou, ale aj s okolitimi regionmi - Malacky a spol. Vzhladom na to, ze sa na zahori a v okoli malaciek, resp. na celom tomto uzemi planuje rozsiahly technologicky park, kde je velky predpoklad,ze z BA tam bude cestovat vela ludi za pracou apod.