Reply on: Ike #60691:
dobre si to vystihol. je to o drzosti tych co nepustia stojaceho na kolajach do svojho prudu!Re #60698 Spectre: za to ze ma prednost nemusi vedome nepustenim blokovat auto v kolajisku a tym vedome blokovat elektricky, co sa neskor moze prejavit kludne aj zablokovanim nejakej krizovatky (ked zablokujes molecku smer devin a odstavis tri eliny dalsia moze ostat visiet v krizovatke karloveska-molecova lebo predpoklada ze ti pred nim sa pohnu a neche tam travit cely den). vlastne chces povedat ze ked ma prednost tak clovek z vedlajsej cesty si ma rovno ist zapalit cigaro a pockat kym sa premelu vsetky auta sveta co tam chcu prejst v kolone???
na tej ruzinovskej ten co sa chce zaradit svojim cakanim zvecsa neblokuje inu dopravu (aj ked aj to sa da doviest do extremu a blavaci by boli schopni aj krizovatku bloknut)
---
pre ucastnikov premavky: viac pokory.
Spectre
Empiricky rátaš s tým, že za traťou ide súvislá kolóna IGK. Vezmi si inú situácio - odbočuješ do takej súvislej kolóny napríklad z miesta mimo cesty. To nie je o tolerancii medzi vodičmi, jednoducho ten, kto je na významovo nadradenejšej ceste má prednosť.
Ideálny príklad tejto situácie je ale pripájanie z Ružinovskej na Bajkalskú, pred križovatkou v smere k Bille. Napriek tomu, že je jednu križovatku späť semafor s odporúčanou rýchlosťou, sa tam valia závodníci 80km/h, aby potom zdržovali na svetlách. V tom prípade je mi defacto jedno, či pustím niekoho kto sa pripája od Ružinovskej (pripájací pruh tam samozrejme nie je sebemenší), keďže už som opotreboval brzdové doštičky a prechlastám aj benzín na rozjazd.
Pokiaľ však idú súvisle autá, nie je dôvod sa tam tlačiť. Ak na čele "kolóny" nie sú závodníci, tak je veľká pravdepodobnosť, že táto súprava IGK stíha aj ďaľšie svetlá. V tom prípade je skutočne jednoduchšie sa pichnúť na koniec a je vybavené.
S čím sa v BA neviem zžiť je absencia pripájacích pruhov na určitých dôležitých miestach. Na týchto prejazdoch by nebol kritický ani tak odbočovací pruh, ale pokiaľ sa jedná o prejazd kde sa najprv otočíš o 180 a potom o 90 stupňov, by sa veľmi zišiel inteligentný pripájací pruh o symbolickej dĺžke troch-štyroch vozidiel.