Reply on: Papyr #57384:
Ale ved to som len tak napisal, ked uz,tak som to chcel napisat. Je mi jasne, ze to po financnej stranke uz dnes nieje realne.Ale aby som este doplnil, vo Francuzku maju aj mensie mesta ako je BA metro. To len na margo toho, ze skor ide o peniaze ako pocet ludi.
Ku geografickej polohe: praveze koli geografickej polohe ma Bratislava predpoklady na to, ze by sa tu metro uzivilo. Ak by bola Bratislava mestom na rovine a bez rieky, pochybujem, ze sa tu niekedy za sociku metro vobec zacalo stavat.
Dovol, aby som pripomenul, ze do Bratislavy prichadza velmi vela ludi z celeho Slovenska, BA je hlavne mesto a su tu institucie a podaktore centra, ktore inde na Slovensku proste niesu. Je tu najvacsia koncentracia VŠ apod. Druha vec su regionalne rozdiely a nezamestnanost, takze sem dochadza extremne vela ludi za pracou v porovnani s inymi mestami. A v neposlednom rade je Bratislava najnavstevovanejsou turistickou destinaciou v ramci celej SR. Takze pohyb ludi v BA je zrejmi, a preto je to cez den daleko viac ludi, ako tu zije trvalo. Podla udajov sa v BA vyskytuje 650 - 700 000 ludi denne.
K tomu, ze nieje kde stavat a niesu predpoklady: Za socializmu sa planovalo vystavat Bratislavu ako hlavne mesto SSR na milionove mesto. Dovol, aby som pripomenul, ze napriklad oblasti Vajnor bolo planovane sidlisko pre 80 000 obyvatelov, dalej v Raci takzvany Podkarpatsky Pás pre 100 000 a napriklad Zahorsky Pás pre cca 200 000 obyvatelov. To som vymenoval tie najhlavnejsie. Doporucujem napriklad casopis PROJEKT č.4 z roku 1983. Takze kapacity su tu na milionove mesto.
Papyr
Toto je vo viacerych mestach. V jednom meste maju najkvalitnejsie trolejove droty v Europe, ale jazdne doby plazicske a intervaly priserne (napr. 23 minut). V inom meste sa co dva roky otvara nova trolejbusova draha, ale tarifa im vyhana kazdy rok 20 percent cestujucich. A este v inom meste sa stavia hyperluxusna tramvajova trat so 4 zastavkami za pol tretej miliardy, ku ktorej vedie nerekonstruovany BKV-tankodrom. Na drahach to funguje podobne, u nas sa problemy s regionalnymi drahami riesia nic neriesiacim Stadlerom, v CR sa za absurdne prachy kupuje klopitelne, ale nevytopitelne Pendolino, ktore ide 400 km trat o 15 minut kratsie ako standardna loko z roku 1975.
V Bratislave sa v ramci rozvojoveho sotoprogramu "Za nove hracky" uz realizovali alebo prave realizuju tieto donebavolajuce blbosti:
- prestavba starych autobusov na CNG
- kupa 1 ks vybehoveho typu NP trolejbusu, o ktorom bolo v dobe nakupu zname, ze sa zakratko prestane vyrabat
- nakup 15-metrovych Solarisov
- stavba osekanej trolejbusovej trate na DD
- kupa trolejbusov s pomocnym pohonom
- zrusenie retazovky na elektricke do K.V.
Napada vas este nieco?