Reply on: Papyr #57384:
Ale ved to som len tak napisal, ked uz,tak som to chcel napisat. Je mi jasne, ze to po financnej stranke uz dnes nieje realne.Ale aby som este doplnil, vo Francuzku maju aj mensie mesta ako je BA metro. To len na margo toho, ze skor ide o peniaze ako pocet ludi.
Ku geografickej polohe: praveze koli geografickej polohe ma Bratislava predpoklady na to, ze by sa tu metro uzivilo. Ak by bola Bratislava mestom na rovine a bez rieky, pochybujem, ze sa tu niekedy za sociku metro vobec zacalo stavat.
Dovol, aby som pripomenul, ze do Bratislavy prichadza velmi vela ludi z celeho Slovenska, BA je hlavne mesto a su tu institucie a podaktore centra, ktore inde na Slovensku proste niesu. Je tu najvacsia koncentracia VŠ apod. Druha vec su regionalne rozdiely a nezamestnanost, takze sem dochadza extremne vela ludi za pracou v porovnani s inymi mestami. A v neposlednom rade je Bratislava najnavstevovanejsou turistickou destinaciou v ramci celej SR. Takze pohyb ludi v BA je zrejmi, a preto je to cez den daleko viac ludi, ako tu zije trvalo. Podla udajov sa v BA vyskytuje 650 - 700 000 ludi denne.
K tomu, ze nieje kde stavat a niesu predpoklady: Za socializmu sa planovalo vystavat Bratislavu ako hlavne mesto SSR na milionove mesto. Dovol, aby som pripomenul, ze napriklad oblasti Vajnor bolo planovane sidlisko pre 80 000 obyvatelov, dalej v Raci takzvany Podkarpatsky Pás pre 100 000 a napriklad Zahorsky Pás pre cca 200 000 obyvatelov. To som vymenoval tie najhlavnejsie. Doporucujem napriklad casopis PROJEKT č.4 z roku 1983. Takze kapacity su tu na milionove mesto.
81-71
Re #57379 Papyr: Este ma napada degradacia myslienky NDS - metra, ktore sa zacalo aj stavat na elektricky, ktora problem neriesia,iba odsuvaju.