Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Sommelier #56204:

Teraz ti nerozumiem.Metro je zbytocne s predpokladanym intervalom minimalne 10 minut.A to mi chces nahovorit,ze napr vlak iduci napr.z hlavnej do trnavky bude chodit kazdych 5min alebo z filialky do bronxu ze by chodil kazde 3min?Mmm?
Reply on: 81-71 #56199:
SL406 robi rozvoz soferov z/do vozovne Petrzalka. Je to jedina vozovna, ktora, ak sa nahodou nemylim nema v blizkosti ziadnu zastavku MHD, cize rozvoz funguje v cca hodinovych intervaloch, popripade na poziadanie, ak ide vodic z vozovne. Obycajne tam byva prideleny kratas, ale aj ten sa moze pokazit nie? Tak v takych pripadoch je to zvycajne hradene DZV zo 4.DP, preto klbak.
A este k metrofilstvu

Metro je pre BA zbytocne. S predpokladanym intervalom minimalne 10 minut (pri tej kapacite 1250 PAX/vlak).

Metro je zbytocne drahe. Vyhodene peniaze nikam.
Druha vec je, ze na to peniaze nebudu.

Prevadzka metra by bola nenormalne dotovana.

Vidim to v nakopnuti zeleznicnych stanic - trochu racionalizacie do rozvoja. Trochu sa pohrat s myslienkou vyuzitia existujucich a vytvorenia roznych odbociek a prepojeni.
Potencionalne ruzinov, cely ako je, Lamac, DNV, Vrakuna, Biskupice, Nove Mesto, Trnavka. Petrzalka jednoznacne potrebuje nove prepojenie cez Dunaj, videl by som to viac zapadnou stranou.
Dalej racionalizacia autobusovej dopravy a jej pozvolne presuvanie na kolaje na periferiach mesta - Raca, Piesky, Biskupice a Devinska.
Mego: ukradni pavuka v HROBUSTove, jazdi s nim vsade, kde je doppelspagat a nemusis nic definnvat v akomsi stupidnom simulatore... A aj tie policajne sireny za t-busom budu identicke! 😃
Reply on: tr3mp #56189:
na zaklade planov zo 70 tych rokov, ze ? Keby to ti vynikajuci socialisticki planovaci nenaplanovali
elektrickovy koridor na Dolne Hony (asi sa nikdy nezrealizuje), metro koridor Petrzalka,
Einsteinova,
Kosicka,
trolejbusy na Dlhe Diely
tak by sa momentalne asi nedialo nic.
Co odznelo zo strany magistratu ako dlhodoby plan rozvoja za poslednych 15 rokov ? Velke a smradlave.
A nieco podobne, ako vyhlad dopravy v urcitych potencionalnych lokalitach rozvoja (myslim, ze ich je na zaklade tych istych 40 rocnych planov 9) - take sa nic neudialo.
Reply on: tr3mp #56196:

Myslis,ze to bude dobre ked elina bude jazdit po segregovanej aj nesegregovanej trati zaroven?Co to vyriesi?Casovo bude presna ako dnes ved ked budu zapchy v centre tak pride neskor aj na segregovanu radialu takze casovo bude presna ako bus v Mongolsku.Ked chceme dosiahnut rychlost a presnost tak potrebujeme aby mala segregaciu po urcity ciel v meste napr. kamenne namestie alebo hl.stanica zaroven tam by mala aj konecnu.Potom by to sedelo aj po stanke casovej aj rychlostnej.Jednosmerna prevadzky to je blbost.
ja sa chcem spytat do toho simulatora na trolejbusy simtr. jak mam spravit aby tam boli okrem mna dalsie autobusy a trolejbusy??? ? p.s. prosim pomozte
Vcera vecer som cakal na zastávke "Zochova" a prisiel bus č.406. Neviem presne o čo ide, ale myslim ze asi o rozvoz soferov. Na tom by nebolo nic divne, ale preco sa dvaja ludia - sofer+jeden sediaci vo voze vyvazaju klbovym autobusom? To akoze je az taka velka potreba pre rozvoz soferov, navyse o 22:45 vecer? A ze je malo klbakov...jasne, ked DPB prevaza vzduch sposobom 1 klbak, dvaja ludia...
Reply on: tr3mp #56196:
no s pristupom magistratu hovorim, ze pochybujem, ze sa nieco bude zakopavat skorej ako v roku 2020... ? a to som optimista! 🙂
Rad by som sa vas na nieco spytal... Naco je pre elektricky semafor hned za zastavkou dolne alebo horne krcace ( teraz neviem 🙂 ) a elektricky ho aj tak ignoruju ? je to zbytocne...
Reply on: aquila #56192:
"mno skratka BA bude mat len dalsiu radialu, co je skoda, aspon od safka po kemenne to mohli zakopat, lebo teraz by tam bol podstate mensi problem ako to bude ked bude petrzalska radiala uz stat .." - ale na druhú stranu, je podľa môjho názoru lepšie mať jednu novú plne segregovanú električkovú radiálu napojenú na šafku na normálne električky ako nič. Mestské zastupiteľstvá nie sú večné a po dokončení tejto stavby by sa zase dalo tlačiť na výstavbu tunela Šafárikovo nám. - Hlavná stanica. Len nehovor, že to by sa nedalo 🙂
Reply on: Red-Hawko #56188:

No čím asi? Asi tým istým čím sa to nahrádza keď sa opravuje trať.... Bože môj.... A tu nejde iba o ušetrenú minútu, ale všeobecne bezkolíznosť električiek, ich plnú segregáciu. To umožní v budúcnosti prestavať ich na metro, ak by to bolo za potreby (čo asi nebude). Ale ide o princíp. Nosný systém musí byť v celej svojej trase plne segregovaný a tam kde to nie je možné, tak tam bude mať absolútnu dynamickú preferenciu.
Reply on: fobust #56186:
mozno krizovatka molecova tam by mohli eliny mat nadjaz spolu s prerobenim nadchodu Jurigovo nam., aby nemuseli elektricky stupat potom klesat potom stupat,...
Reply on: Red-Hawko #56188:
Ta minutka je dost, ked na kazdej krizovatke pocitas minutku statia je to dost, takze oplatilo by sa to prerabat.
Reply on: fobust #56186:
no vidis, ja tu na tomto fore od zaciatku chcem presadit v bratislave U6 a som za to ukamenovany ako metrofil ?

na U6 tiez jazdili najprv klasicke elektricky a aj stale z istej casti jazdia (dokonca tie stare), ale teraz tam gro jazdia velmi pohodlne nizkopodlazne siroke supravy.

Re #56191 Andy: s pristupom magistratu to aj snom zostane 🙂

Re #56189 tr3mp: presne, docasna prekladka je riesenie. pekne to funguje vo viedni. tam to bezne pouzivaju ci uz pri vystavbe S7/CAT a preklade elektricky 18 pri st. marx, alebo teraz pri vystavbe/predlzeni U2 a elektricky D pri schottentori/schottenringu. alebo aj oprave trate pre 49 a takych prikladov je vo viedni neurekom.

aj ked, hm sa nad tym zamyslim, tak ta docasna prekladka trate je vyssej kvality ako hociktora trat v BA ☺ ci skor ?

ale celkovo radialy by az taky problem nebol, vo viedni vedia presny cestovny poriadok zarucit aj na tratiach ktore idu v telese cesty, len v BA je to problem ...

mno skratka BA bude mat len dalsiu radialu, co je skoda, aspon od safka po kemenne to mohli zakopat, lebo teraz by tam bol podstate mensi problem ako to bude ked bude petrzalska radiala uz stat ..
Reply on: aquila #56182:
Veď U6 je práve snom každého bratislavčana 😃
Prosba na ľudí
http://makara.blog.sme.sk/c/31867/Prosba-na-ludi.html

Vodič MHD. Ono, na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že je to práca absolútne nudná a nezaujímavá. No počul som viacerých z nich, ako vraveli, že by ju nemenili za nič na svete, pretože má svoje čaro a baví ich. A to je hlavné. (pokr. v linku)
Reply on: Sommelier #56187:
"a viem, ze pokial sa nebudu planovat dopravne cesty pre vsetko" - no, plánuje sa podľa môjho názoru dostatočne. Najväčší problém je, že sa kvôli nedostatku financií najmä plánuje a málo realizuje 🙂

Re #56188 Red-Hawko: Pri budovaní podjazdu sa dá spraviť dočasná prekládka trate (napr. v Dúbravke o pár metrov po telese cesty), prípadne jazda len po jednej koľaji. Jasné, stavať podjazd kvoli strate minúty na jedinej križovatke by asi zmysel nemalo. Tu však ide o viacero križovatiek, ktorých prestavbou na mimoúrovňové by sa jednak skrátil výsledný čas cesty na radiále aj o pár minút, bolo by umožnené zaviesť a garantovať pravidelné intervaly bez toho aby ich "rozhádzala" CSS a najmä by to mohol byť úplne segregovaný systém aspoň čo sa týka vzťahu k IAD.
Reply on: fobust #56186:
By ma zaujimalo ze cim by si chcel nahradit elektricky zatial co by si kopal ten podjazd. A zase az take lacne to nieje, a ze by sa to kvoli minututke statia na krizovatke oplatilo prerabat?
Reply on: S499.1023 #55799:

velmi rad Ta vyvediem z akehokolvek metrofilneho omylu, ktory ako si myslis je niekde vo mne ukotveny.
Vies velmi dobre, ze rozvoj elektrickovej dopravy je nevhodny, nepostacujuci a neriesi situaciu.
Som clovek, ktory hladi dopredu a viem, ze pokial sa nebudu planovat dopravne cesty pre vsetko (od babky, ktora cestuje na Mileticku po kamion so sardinkami zo Sicilie), tak sa bude len a len pokracovat v defloracii mesta. Som urbanista a realista. A EU a jej peniaze je pojem, ktory neexistuje. Nie su to peniaze od niekoho niekomu. Su to peniaze so zaujmom a s ohladom na nieco.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.