Reply on: HB real #56085:
Je to presne naopak.
ono je to v podstate z historickych dovodov; volakedy davno ked este zeleznice tak ako ich poznas dnes neexistovali; avsak neaky inteligent si uvedomil ze pokial bude tahat vozy po kolajniciach tak bude mat nizsi valivy odpor a s tym istym mnozstvom koni v zaprahu dokaze prepravit viacej materialu na voze (ono uz aj predtym sa tohto vyuzivalo v baniach, ale na povrchu sa k takemuto dostali o dost neskor - myslim ze to bolo niekedy v rokoch 17xx) a na zaklade tohto sa pristupilo k vybudovaniu "trate" po ktorej premavali konske povozy s materialom (kolajnice boli vlastne zliabky v tvare U v ktorych sli kolesa voza), no a kedze bolo vhodne aby po tejto trati mohli chodit existujuce vozy a nebolo potrebne vyroby neakych specialnych a vozy v tom case v anglicku mali "rozchod" 1435 mm....
aquila
problem by som nevidel v rozchode ako takom, ako v katastrofalnom stave zvrsku a vobec kolajnic v BA...
Re #56097 Martin Fundárek: nie som stavebny projektant, taketo detaily mna osobne nezaujimaju, na to su iny ludia, ktorym sa dava vypracovat konkretne variantne riesenie.
ale vsetko je riesitelne, vzdy je to vecou projektu, ale zrhuba povedane je posledny problem viest aj tunel B popri zeleznicnom a kym zeleznicny by klesal kusok rychlejsie vysiel by az na filialke, metro by mohlo klesat pomalsie a vyslo by skorej.
ako som povedal, taketo detaily ja neriesim, na to su iny ludia. btw. hovorit ti nieco Big Dig ? ak hej, tak sam vies, ze rieselne je vsetko a zrovna toto aj teoreticke krizenie tunelov je posledny problem
co je neriesitelne, je neschopnost ludi na magistrate