Reply on: KLF #55015:
absencia mailovej notifikacie (ktora posle obsah prispevku) by pre mna osobne napriklad znamenalo ze by som to tu prestal uplne sledovat a asi sa na to vybodol...[co sa tyka toho ci neake vlakna ano alebo nie, je mi to viac-menej jedno a nebudem brblat ani ked budu ani ked nebudu]
F.M.
Re #54985 S499.1023: Na tom tvrdení, že vinu prisúdia vodičovi, trvať budem, a to z toho dôvodu, že hoci sa nájdu policajti, ktorým robí problémy znalosť Zákona 315/1996...., niektoré povinnosti vodičov MHD z prev. predpisov D1/1, 2 a 3 poznajú až príliš dobre. Predstav si, že električka by takto niekoho potiahla a usmrtila. Vinník by mal byť potrestaný, no najprv ho samozrejme treba určiť:
1. Cestujúci? Samozrejme, že sú takí, ktorí nastupujú a vystupujú aj vtedy, keď už sa dvere zatvárajú (no keďže si jazdil aj na električkách, určite poznáš situáciu, keď vodič os. auta odparkuje pri koľajovom zvršku a električka ho zachytí; hoci vodič auta porušil nejaký ten paragraf, vieš dobre komu dajú vinu). Ale tak, ako je rozdiel medzi „zastavením“ a „zastavením vozidla“, aj cestujúci sa v tých dverách môže ocitnúť z dôvodu nezávislého od jeho vôle, napr. si pri vystupovaní vyvrtne členok a pod.
2. Technická závada? V tomto prípade absolútne neprichádza do úvahy.
3. Konštrukčná chyba? No o tomto by sa dalo diskutovať, ale je Ti jasné, že to by potom museli odsúdiť či už konštruktéra, príp. niekoho z orgánu, ktorý schvaľoval spôsobilosť vozidla. Podľa mňa nereálne.
4. Vodič. Dôvod? Porušenie D1/1. Pre policajta nie je nič jednoduchšie.
5. Ak som niečo zabudol, rád si nechám poradiť.