Kvízová otázka:
Kedy bola skonštruovaná prvá nízkopodlažná tramvaj? Odpoveď: Už v roku 1926 jazdili na vtedajšie pomery nízokopdlažné tramvaje po Essene. S výškou podlahy iba 740 mm boli na svoju dobu veľmi moderné. V roku 1932 sa skonštruovala "vaňa na kolesách", do premávky s Essenskými vlkmi šla roku 1934 a jazdila s nimi do roku 1943.
Fotka testovania podvozku:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/de/2/23/Montrosewagen_1932.jpg
fotka tramvaje z roku 1934:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/de/d/d3/Montrosewagen_1934.jpg
❤
Kedy bola skonštruovaná prvá nízkopodlažná tramvaj? Odpoveď: Už v roku 1926 jazdili na vtedajšie pomery nízokopdlažné tramvaje po Essene. S výškou podlahy iba 740 mm boli na svoju dobu veľmi moderné. V roku 1932 sa skonštruovala "vaňa na kolesách", do premávky s Essenskými vlkmi šla roku 1934 a jazdila s nimi do roku 1943.
Fotka testovania podvozku:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/de/2/23/Montrosewagen_1932.jpg
fotka tramvaje z roku 1934:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/de/d/d3/Montrosewagen_1934.jpg
❤
S499.1023
Po druhé, "LOKO - krisa 151" ZSSK nevlastní, ani Marfa ani Calatori. A aj keby vlastnili, tak za Púchovom v smere do Bratislavy sú také návesti, že Pripravte sa na stiahnutie zberača, Stiahnite zberač a Trakčná sústava 25 kV/50 Hz. A exúperimentálne pokusy hovoria, že ani pretretie na modro nepomáha, stále na tom LOKO - krisa 151 nechce jazdiť.
Po tretie, ja viem, že ES499.0 je na 160. Aj ufo to určite vie. Ale súdruh generálny matej Matej to tvrdošijne popiera.