Reply on: PvvS #51649:
No, nabojove trakcaky su pekne, ale tazke a zvysuju neodpruzene hmoty, cize aj hlucnost a ucinky na trat. Preto tie "zvrhle" kardany a pod. Ale nebranim sa tej myslienke, casom uvidime ktora konstrukcia sa presadi
To mas ako s Wanklovym motorom. V 1960-tych bol super, malicky, vykonny, ziadne zbytocne ojnicne capy, ojnice, ziaden klukovy hriadel, ziaden vackovy hrdiadel, ziadne rozvody, iba kanaliky ako u dvojtaktu. A ako dopadol? Kolko aut dnes ma Wankelov motor? O jendom v Bratislave viem, je to to NSUcko v muzeu dopravy. ?
fobust
Pokial je dobre spraveny BKV obluk, nevidim v tom problem. Ono sa da udajne spravit aj rozsirenie v BKVcku pouzizim roznych profilov tych bocnych gum. V praxi som to nevidel, v BA nemame take ostre obluky z BKVcka ako napr. v Budapesti alebo Prahe.
O osvedcenosti Combin by sme mohli vypravat, totiz Combino sa az tak osvedcilo, ze boli vsetky premavajuce stiahnute kvoli praskajucemu ramu pri klbe, tusim. Az po rozsiahlych upravach zasa jazdia. Nove Combina by taketo problemy uz mat nemali. Co sa o tej Skodovke povedat neda. Kazdy novy typ trpi detskymi chorobami, ved si vezmime kolko vozov T1 svojho casu stalo vo vozovniach kvoli porucham. Ono sa mi aj vyvoj tej tramvaje zda byt akysi urychleny. Ak to chcu mat, tak uz davno mal jazdit prototyp a do serie to malo ist az ked tento nabeha aspon 10 tisic km, ale radsej aj viac. Ja viem ze to predrazuje vyvoj vozidla a jeho navratnost sa odsuva daleko, ale prispeje to k spolahlivosti a najma nemusim sa obavat takych priekakov ako mal Siemens s Combinom... ?