Nie len linka 88. Mne sa po 5. septembri bežne stávalo že som si v L94 sadol aj na ŽST Petržalka. Dokonca aj o 7:15. Neviem ako je to teraz, keď nastúpili vysokoškoláci, lebo odvtedy som cez týždeň najmä v Žiline.
"Homelessaci": To bude asi tym ze v iste casy a na istych linkach chodia s mhd. A ten autobus ako sa v jeho/ich okoli vyprazdni..
A tu mam ale pripomienku aj na vodicov MHD. Preco ich beru? Nie je niekde pisane, ze ludom v "inom stave" + istym "aromatizovany" moze vodic zabranit v nastupeni?
Re #50752 Andy: si predstav, že ja mám po dni strávenom za volantom služobného auta toho auta tiež po krk a rád sa zveziem MHDčkou... A pritom šoférovanie mám veľmi rád... A čím väčšie "vozítko", tým radšej... ?
Re #50768 Andy: prečo tu niektorí vykresľujú bratislavskú MHD ako "domov" homelessákov? Ja som nikdy taký pocit nenadobudol a spomenul si na to len pri pohľade na tie hnusné poťahy na sedadlách v Ik435...
Re #50774 KLF: Nuž, ja som sa práve vrátil z obeda, na ktorom som bol autom (ako posledný mesiac pravidelne). To, čo ja osobne vnímam ako nevýhodu auta je to, čo je pre niekoho výhoda: doprava priamo z bodu A do bodu B. V prípade, že časť cesty prejdem pešo, musím sa po auto vracať. Omnoho radšej chodím, než sa vozím (po celedennom sedení za počítačom to podľa mňa nie je vôbec divné). A v prípade, že napr. ráno nestíham a poobede je pekne, môžem sa do roboty zviezť MHD a späť sa prejsť. Keby som pri takomto uvažovaní používal auto, po pár dňoch by sa mi začali hromadiť pred firmou ? Ja osobne nie som teda protivník aút, jednoducho radšej používam vlastné nohy a MHD beriem len ako ich predĺženie ...
Upozornenie pre ostatných: toto je môj osobný názor, ktorý nikomu nevnucujem.
Re #50791 Papyr: Keď je mokro, tak nepôjdeš na bicykli v obleku. A keď nie je mokro, nemôže Ťa ošpliechať auto ...
Re #50791 Papyr: Tu je svetlou výnimkou bratislavská linka č. 88, kde mám aj počas rannej špičky možnosť sadnúť si aj pri nastupovaní uprostred trasy
Ono je to tak, lebo "ti hore", ktori rozhoduju o veciach, nemaju ziadny dovod pouzivat MHD (z dovodov vypisanych v 50800) a "ti dole" sa nijako nevzopru, lebo jednak Slovaci su narod holubici, a jednak si protestovat voci comukolvek ucinne za komunizmu odvykli.
- pokud cil cesty lezi v miste, kam MHD smi a IGK ne (centra, pesi zony) anebo IGK tam nelze zaparkovat (zakazy zastaveni, zakazy stani, zona parkovani na rezidenstkou kartu, plne obsazena parkoviste),
- pokud uzivatel nevlastni ridicak,
- pokud uzivatel z biochemickych duvodu nesmi vest pohyblive stroje,
- pokud uzivatel z duvodu nizkeho, resp. vysokeho veku, pripadne zdravotniho postizeni nemuze vest automobil,
MHD je vyhodnejsi:
- pokud je cesta z A do B rychlejsi a/nebo vyrazne levnejsi MHD nez IGK,
- pokud zacatek i cil cesty MA V TESNE BLIZKOSTI stanici MHD,
- pokud je uzivatel fandou MHD.
Rozeber si Bratislavu: jit chlastat do mesta za pouziti MHD nema smysl, neb neni kvalitni nocni doprava. Pro deti, starenky a chude lidi MHD je, ale tim se stava sockou. Autobusy stoji v zacpe stejne jako IGK, cili tam nelze hovorit o vetsi rychlosti. A znalci vedi, kde v centru zaparkovat, mesto dela minimum pro to, aby individualni doprave zneprijemnilo vjezd do centra.
Myslis zabitie sa rukou vlastnou za pouzitia MHD? Napriklad v Prahe velmi oblubene skoky pod metro?
No na to nadava kazdy. Vyluka useku aspon na dve hodiny, cestujuci nastvani, DP nastvany, lebo organizacia NAD, hasici nastvani, lebo vyprostit mrtvolu spod nastupnej hrany a spod supravyne tazke, nastvani sudni lekari, lebo telo treba poskladat z toho, co sa naslo
Ty počuj a Ty si ma videl, že stále sedím. Po 1 použivam predplatný kupón. Nie som náročny na gumokol a starších či deti pustím na sedadlá. V ďaľších prípadoch nesedím prenechám slečne a som odkázany a na tie návali. Pozri ak si myslíš, mysli si ale trtka si odpusti. OK múdry? ?
Nekdy se v aute zabijes v realnem case. A nekdy si jenom stojis na zastavce MHD, vytacejici tramvaji vyleti zadni podvozek a smete te z ostruvku primo pod kola Avie. A zabijes se jako cestujici MHD, ktery jeste jenom cekal na spoj. Viz 22 na Karlaku letos v breznu.
Cili zabit se muzes u obou, ale u MHD vetsinou ne vlastni vinou.
no, tak to sme sa trosku netrafili Smrtelnych nehod je viac v intravilane obci ako v extravilane prave preto, ze jazda po meste je zlozitejsia a aj to prostredie je zlozitejsie a neprehladnejsie. A zdaleka, ale zdaleka nie kazdy ide v meste 50-60 km/h. Neviem ako v BA, ale v Prahe skoro nikto.