Ad duobus pod Nový most: DPB nakúpi 6 duobusov. Keďže nie všetky budú vždy k dispozícii, grafikon sa dá postaviť najviac na päť (a aj to je o hubu). Dnes jazdí na 33 v špičke 7 vozidiel. Keď pre zjednodušenie vezmeme kapacitu kĺbového duobusu ako 1,5-násobok kapacity sólo autobusu, treba 4,67 duobusu, aby bola dodržaná súčasná kapacita. Takže tých 5 vozidiel ledva postačí na udržanie súčasnej kapacity na linke 33. Že by dokázali obslúžiť rameno pod Nový most (čo je predĺženie jazdnej doby na cca 2,5-násobok), je holý nezmysel. Pod most budú môcť zájsť tak dva spoje ráno (špičkové vozidlá, ktoré si tam "odskočia" cestou do vozovne).
Ale k veci: vrchne dielektrikum ing. Tretie skupenstvo vody uz zacina nasierat aj svojho rezortneho riaditela ing. Konarika.
Martin Fundárek
Snímať prichádzajúce vozidlo možno tam, kde je dostatočne dlhý úsek pred križovatkou (bez zastávky) a vždy s predzvesťou, na ktorej vodič vidí, či na križovatke bude alebo nebude mať voľno - a podľa toho bude alebo nebude brzdiť.
Samostatnou kapitolou je to, či je vôbec možné vzhľadom na hustotu dopravy naprogramovať preferenciu. Ak na karloveskej radiále prechádza v rannej špičke priemerne jeden vlak za 52 sekúnd, mám obavu, že sa preferencia urobiť nedá - to by sme kolidujúce smery asi úplne odpísali. Na tejto radiále sa podľa môjho názoru bude dať urobiť preferencia až vtedy, keď sa tam nasadia kapacitnejšie súpravy (než má DPB dnes) a zriedi sa interval.