Reply on: Ámos Keynes #51292:
az na to ze rec bola povodne o dolezitosti nejakych automatov na listky na letisku za sucasneho stavu ked tam jazdia predpotopne busy na hanbu pred turistami v ramci coho som navrhol ze ak by tam chodila rychla elektricka prip. metro tak sa mozno da odporucit turistom ako dopr. prostriedok na dopravu do mesta, ale za sucasneho stavu naozaj bud auto alebo taxikinak fuha vzdy je v 61 niekto s velkymi kuframi, wow, viem si predstavit tie kvanta ludi, takze ked zo 100 cestujucich (neplette si cestujucich s odpredavadzajucimi pribuznymi) na letisku pouzije MHD 20 ludi (aj to raz za cas, tie prilety/odlety nie su tak casto), tak sme celi happy aka dolezita je tam MHD, to ze zvysnych 80 ludi pouzije auto ci taxik je detail...
vy sa tu snazite ludom nakukat vas idealisticky pohlad ze lietadlo je na Slovensku bezny dopr. prostriedok ktory je nejak masovo vyuzivany, ja hovorim ze je to exoticky dopr. prostriedok a ked sa tam uz clovek trepe s kuframi tak voli auto ci taxik a nie MHD, to naozaj len par extremistov, ostatne o vytazenosti 61 hovori za vsetko to kvantum ludi co sa vezie na letisko ci z letiska od Avionu, kedy chodi ten bus prakticky prazdny
). Tie busy sú dosť nešťastným riešením .. no lepšie ako úplne nič. Ale DD sú na tom lepšie ako niektoré časti Pétržky, veď každých 20-30min. ide priamy spoj na železničnú stanicu, heh
[irónia moja milovaná] ...
yale
ale ja som pod pojmom informačný systém myslel skôr ucelený systém informačných tabúľ, oznamov a pod. (nie nutne elektronických), ktorý aj zahraničnému turistovi jednoducho vysvetlí, čo ako funguje a kde musí vystúpiť. Čiže malo by to začať tým, že by vypucovali zastávky na letisku, osadili tam prehľadné mapy siete so zvýraznením trasy 61 a prestupov na dôležité smery, mapy by dole mohli mať priestor, kde by sa dali vytiahnuť viacjazyčné letáčiky - mapa Bratislavy, spolu s inštrukciami, ako používať MHD, no a samozrejme boli by tam tie automaty na lístky akceptujúce bankovky a platobné karty. V samotnom vozidle by bolo hlásenie zastávok aspoň v angličtine s upozornením na prestupné body (Trnavské mýto - prestup na električky smer centrum), no a samozrejme vodič ovládajúci aspoň tú angličtinu, ktorý by mal tiež poruke mapu, aby mohol zodpovedať otázky návštevníkov (v Amsterdame tú mapu bežne majú a nerobí im problém poradiť).
Toto zas nie sú také drahé veci, aby sa to nedalo zrealizovať. A možno by to malo väčší efekt, ako reklamná kampaň pod ukradnutým sloganom Zurichu "Little Big City". Náklady na jednoduché turistické mapy sa bežne dajú vykryť z reklamy na nich.
Nehovoriac o tom, že lístky by sa dali predávať v zvýhodnených turistických sadách (napr. za 5 EUR - 10 lístkov + mapka mesta s dopravnou sieťou, základnými pamätihodnosťami a inštrukciami na používanie MHD) - väčšina návštevníkov by nevyužila všetky lístky, takže DPB by na tom okrem propagácie ešte aj získaval.
No, toto bolo zas trochu z kategórie Snívajte s nami...