Reply on: fobust #51181:
iste, ale z tvojich posledných príspevkov sa skôr zdá, že si proti autobusom ako takým. Myslím že realistickejšie by bolo povedať, že nové kĺbové autobusy sa musia kúpiť aj v prípade, ak by sa trolejbusové trate začali rozširovať zajtra. Ak by sa ich hneď kúpilo 20, stále je to len kvapka v mori a nestačí ani na vyradenie "Balkan edition" vozidiel. Myšlienka trolejbusovej verzie 93 sa mi však pozdáva. Panónska (a k nej paralelné cesty) sa za dlhé obdobie nevýstavby pôvodnej petržalskej radiály fakticky stala náhradnou radiálou, to je umocňované výstavbou nákupných centier a areálov (ale aj novej bytovej výstavby) pozdĺž nej, kĺbové trolejbusy by sa tam hodili, jej význam príliš neklesne aj po výstavbe petržalskej koľajovej trate. Bohužiaľ nevidím ani v plánoch do budúcnosti (napr. územný plán - 2020, 2030) nijaký zámer spojiť Hodžovo námestie s Petržalkou trolejom cez Nový most, ani trolejbus smer Avion/letisko, možno to však palivová kríza zmení...
ufo
Biskupice dopravný význam rozhodne majú tak v osobnej ako aj nákladnej doprave (letisko). V Biskupiciach vystupuje/nastupuje priemerne tretina ľudí. Vrakuňu by bolo vhodné obnoviť, to je pravda. Vyťaženosť vlakov radí túto trať medzi tie efektívnejšie trate na Slovensku. Aj preto tam od nového GVD budú na väčšine vlakov klasické súpravy s 750 alebo 754. Tie, ktoré budú pokračovaním vlakov z Viedne, budú dokonca v radení 754+4xBmee. Takže aj úroveň cestovania sa tam radikálne zmení. Diaľkovo táto trať riadená zatiaľ nie je, ale už sa začali kopať káble na diaľkovinu, takže mechanikám sa už odpočítava čas. (Takisto v nákladnej doprave táto trať zažíva boom, za týždeň 5 párov 1300 tonových kontajnerových vlakov na prekladisko do DS, ktoré je najvyužívanejšie na Slovensku). ?