Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: marko #50249:
hmm.. to by nebolo odveci.. ?
Reply on: Tomi #50231:
Tak vysvetli Petrzalcanom, preco rano na Dvoroch nenastupia do 59 a 93 - su extremne plne (59 - isiel som vcera druhym spojom po siestej a 93 v pondelok okolo 7.20) a dve dlhe 50 cakaju pri Auparku - a samozrejme, ze z Auparku pojdu prazdne. Chcem sa opytat ci ma vyznam aby rano chodili k Auparku dlhe busy?? A ci nie je lepsie ich dat na inu nosnu linku z Petrzalky
Reply on: AAA #50246:
alebo radšej nepostaví nové na Patrónke...
Reply on: AAA #50246:
niekedy sa mi zdá že DPB robí všetko naopak...
Škoda, že DPB namiesto výmeny retiazkového vedenia nevymení trolejbusové trolejové vedenia na niektorých úsekoch, kde tieto vedenia vyzerajú skoro ako vedenia v Gruzínsku and comp.
Spectre:
Záleží jakou výbavu a kolik si těch sedadel objednáš. V Praze je v nízkopodlažní části 10 sedadel bez podesty, což je zhruba 30% u standartní verze a 25% u kloubové.
Reply on: inTony #50217:
Však Nový čas, to hovorí za všetko.
Reply on: inTony #50242:
napr. citybus alebo citaro 15M, sa uz na linkach 32 a 33 testovali...
Reply on: Papyr #50241:
aj na električkovom priecestí Molecova-Karloveská je také stúpanie, či to zvládne?
Reply on: Tomi #50231:
Mozne to je. V Presove je jeden usek, kade nizkopodlazny autobus (Citybus ani Solaris) neprejde, pretoze to je blbo postaveny zeleznicny prejazd (cesta k nemu z oboch stran stupa, kolajnice su vrcholom stupania). Mozno iste male percento vysokopodlaznych vozidiel bude potrebovat do buducna aj Bratislava. Ale male mnozstvo, nie 99% ako dnes 🙂
Reply on: hoppusmark #50238:
Pokiaľ mi je známe tak na kĺbových CityBusoch je schodík v celej zadnej časti. Pokiaľ by som rátal sedadlá, na ktoré sa ide bez schodíku, tak tých by bolo žalostne málo, podobne ako v iných NP vozidlách.
#50237 Spectre: myslím že je to aj viac ako 50% NP..
Schodík je iba pri posledných dverách, takže minimálne 75%.
Samozrejme ak tam nepočítaš vyvýšeniny na ktorých sú sedadlá ale tu ide o to aby bolo uľahčené nastupovanie+vystupovanie a aby bolo aj dostatok sedadiel v NP-časti..
Alebo sa to počíta tým druhým spôsobom??? ?
Reply on: Tomi #50231:
NP nemajú podlahu nižšie, iba nemáš schody (mimochodom, bavíme sa o NP, ale dlhý slinťák je pokiaľ viem iba 50%NP). Nástupná hrana bez kneelingu býva cca. rovnako vysoká.
Reply on: petert #50223:
Nie je to úplne tak. To čo hovoríš je záležitosť diferenciálu. Prevodovky ZF tohoto radu nemajú ktovieaké jazdné vlastnosti a nepríjemne trhajú (inak nič proti tejto značke). Mám dokonca taký pocit, že prevodovky v Ik435 nie sú dimenzované na krútiaci moment 191kW motora a sú také isté ako v Ik415. Momentálne neviem nájsť príslušný datasheet, takže je to iba tvrdenie.

Mimochodom, Karosa, pokiaľ hovoríš o B741 má 4-stupňovú prevodovku, žiadny piaty stupeň sa tam nenachádza. Karosy B732 s manuálnou prevodovkou Praga sú určené na prímestskú dopravu, na mestskú je určená Karosa B731, ktorá sa u nás akosi nenachádza.
Reply on: inTony #50234:
to malo byť Spectre
Reply on: Tomi #50231:
Presne to.. v Karlovke idú zrušiť reťazkové vedenie.. No a som zvedavý aké spravia v Petržke..
Reply on: Spectre #50229:
ale smradobusy, a do kopca by to boli ešte väčšie smradobusy... pokiaľ by boli plné.. prázdny vyjde friško na DD aj straý Ikarus ? raz som staručký Ikarus videl na linke 503 a letel rýchlejšie jak krátky.. akurát že bol takmer prázdny...
Reply on: NN #50227:
ale chodia tam aspoň nejaké kĺbáky... Šak keď už idú kúpiť nové vozidlá.. kúpia poriadne. Na DD sa kĺbové vozidlá vyslovene žiadajú.. Mne je jedno či sú NP trolíky alebo to budú busy alebo niečo..
Petržalke by sa kúpili NP vozidlá a DD by sa furt tlačili v krátkych busoch,..
Reply on: NN #50224:
Nevyznám sa presne v tom, aká je výška nízkopodlažných duobusov (autobusov) od vozovky, ale predpokladám, že majú podlahu nižšie ako normálne busy. Nebude to spôsobovať problémy v tom kopcovitom teréne? Keď som raz išiel Tambusom X13 na Kolibu tak v stúpaní narazil v zákrute riadne nárazníkom do obrubníka. Nehrozia podobné problémy aj na Dlhých dieloch? ?
Re #50217 inTony: Presne tak, tí, ktorým sa doprava zlepšila, sú ticho a počuť samé nadávky. A stále tá Hlavná stanica. Tuším každý Petržalčan cestuje denne vlakom. Ale o tom sa tu už veľa napísalo. A tá nedostatočná kapacita sólo vozidiel? Navrhujem vrátiť na L50 krátke busy s tým, že nech sa poďakujú Petržalčanom. Ale zas búudú ticho Petržalčania a tisíce dôchodcov sa bude sťažovať. ?
Re #50201 NN: 80 miliónov za súpravu a 30 ich treba objednať. To je 2,4 mld. Sk. Predpokladám, že to pôjde na úver. To by sa potom mohla pridať aspoň tretina (800 000 000), nech sa kúpi nejakých 50 busov. Však je to už jedno či 2,4 alebo 3,2 mld. Sk, nie? ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.