Reply on: tomas1 #50170:
Chyby interiéru sú čo do usporiadania, aj čo do výbavy.-Usporiadanie v zadnom článku je nelogické. Lepšie ako malá plošinka pri stredných dverách by bolo čiastočné 2+1 ako v Tambuse.
-Na rôznych miestach na sedenie je málo placu na nohy.
-Nelogicky vyriešené madlá popri oknách, zavadzajú pri sedení.
-Miesta na kočík by mohlo byť viac, zrušiť jedno sedadlo.
-"Úsporne" umiestnené sedadlá 1+1 pri predných dverách. Na Ik415 je to čiastočne inteligentné, tam je 2+1.
-Neprakticky zvolené farby obkladov v interiéri.
-Jedny z najdebilnejších a najodpornejších sedadiel vo výbave.
-Na prvých sériach velmi logicky umiestnený jediný vonkajší transparent.
Mám pokračovať?
pointa je v tom, že táto zmluva je spravidla na dva - tri, max. 5 rokov. SOR je možno výnimka, jeho dodávky však tiež nebudú naveky vekov amen. ? A každý nový tender zase vyhrá niekto iný.
NN
Podľa hovorcu primátora Bratislavy sa o dodávku rýchlo-dráhových električiek môžu reálne uchádzať najmä štyria výrobcovia - Bombardier, Siemens, Alstom a Stadler.
Spoločnosť Bombardier, ktorá vyrába vlakové súpravy pre prímestskú, regionálnu a mestskú koľajovú dopravu a so svojím vlakom Talent sa predstavila uplynulý týždeň na výstave vo Vrútkach, je jedným z možných uchádzačov o účasť v medzinárodnom tendri na dodávku rýchlodráhových električiek pre Bratislavu. Podľa hovorcu primátora hlavného mesta Milana Vajdu je Bombardier jednou z troch či štyroch firiem, ktoré reálne prichádzajú do úvahy. Z prieskumu koľajových vozidiel, ktoré používajú dopravné podniky v susedných štátoch, vyplýva, že okrem spomínanej firmy by sa mohli o dodávku električiek pre Bratislavu v budúcnosti uchádzať aj spoločnosti Siemens, Alstom a Stadler.
Námestník primátora pre dopravu Karol Kolada pre HN uviedol, že jedna päťčlánková klimatizovaná súprava s kamerovým systémom a kapacitou tristo cestujúcich stojí asi 80 miliónov korún, pričom cenové rozdiely medzi jednotlivými výrobcami sú veľmi malé. "Na to, aby bol projekt zmysluplný, však potrebujeme minimálne tridsať súprav," dodal Kolada s tým, že s takýmto počtom by sa už rýchlodráhové električky mohli napojiť aj na mestské električkové radiály. V prvej fáze, pre úsek Janíkov Dvor - Šafárikovo námestie, by podľa Vajdu mal mať bratislavský dopravný podnik k dispozícii 25 súprav.
Konečná cena, ktorú mesto zaplatí za súpravy, bude známa až po vyhodnotení medzinárodného tendra. Jeho vypísanie je reálne najskôr v roku 2006. Od jeho vypísania až po vyhodnotenie môže ubehnúť ďalší rok. "Samospráva hlavného mesta by chcela, aby rýchlodráhové električky začali premávať na prelome rokov 2008 a 2009. Je to však podmienené množstvom schvaľovania, najmä na úrovni rezortov životného prostredia a výstavby," povedal Vajda.
Spomínaný termín je reálny, len ak sa so stavebnými prácami začne najneskôr na sklonku budúceho roku. Riaditeľka sekcie dopravy a cestného hospodárstva bratislavského magistrátu Tatiana Kratochvílová potvrdila, že mesto má spracovanú projektovú dokumentáciu - stavebný zámer, ktorý v týchto dňoch posudzuje rezort životného prostredia.