Prímestské linky: ja viem, aj Prešov ich má 11, len sa nedávno vo Večerníku písalo, že od r. 1996, kedy platí neajký nový zákon, ich v podstate DPMP prevádzkuje nelegálne.
DP: metro A nieže sa má predĺžiť do Ruzyně, ale sa o tom uvažuje ako alternatíve voči rýchlodráhe Praha-Masarykovo nádraží - Praha-Dejvice - Praha-Veleslavín - Letiště Ruzyně. Tú rýchlodráhu nechcú obyvatelia Prahy 6, ktorým by hučala za barákom a tí presadzujú stavbu úseku metra Dejvická-Letiště Ruzyně. Lenže problém je v tom, že rýchlodráhu chce financovať ČSL, a metro nechce financovať nikto.
A okrem toho, i tak bola reč o projektovanom metre BA...
DP: metro A nieže sa má predĺžiť do Ruzyně, ale sa o tom uvažuje ako alternatíve voči rýchlodráhe Praha-Masarykovo nádraží - Praha-Dejvice - Praha-Veleslavín - Letiště Ruzyně. Tú rýchlodráhu nechcú obyvatelia Prahy 6, ktorým by hučala za barákom a tí presadzujú stavbu úseku metra Dejvická-Letiště Ruzyně. Lenže problém je v tom, že rýchlodráhu chce financovať ČSL, a metro nechce financovať nikto.
A okrem toho, i tak bola reč o projektovanom metre BA...
Papyr
Ad all: neviete niekto, aké predpisy sa vzťahujú na situáciu, keď DP nejakého mesta prevádzkuje dopravu do poblízkych obcí? Kedysi sa o tom kdesi diskutovalo, že to smie len SAD, ale nie DP. Čo je na tom pravdy?
Ad metro: BA ho potrebuje, veď tam sa nedá nikam dostať v reálnom čase. Aspoň teda tá jedna linka z Petržalky by mohla byť. Veď nie je potrebné stavať všade metro tak hlboko ako pražské A-čko, ktoré je zároveň protiatómový kryt snáď v celej dĺžke... kurňa, na Hradčanskej, kde bývam, to trvá dve minúty kým tam zlezú pohyblivé schody... dokonca pri vhodnej voľbe vozidiel nemusí byť ani kryté. Viete niekto o tom, ako stojí BA metro v súčasnosti?