v budapesti jazdia expresne linky aj so svetelnymi transparentmi, je to riesene dvojfarebnym displayom. zakladny napis je tusim zeleny a stvorec okolo cisla cerveny. do jednotlivych smerov chodi jedno zakladne cislo linky napr 38, a dalsie linky, bud dlhsie alebo s odbockami sa volaju 138, 38A a pod. expres je 38 ale v cervenom stvorceku. ked sa pozriete na mapu budapesti spred 40 rokov, cisla liniek do kazdej oblasti su tie iste a nikoho netrapi, ze neexistuje oblastny system oznacovania liniek.
a este k bratislavskemu fantastickemu oblastnemu oznacovaniu. bezim na zastavku a pozeram na cislo autobusu, u mna su to napr. 86,96,98 alebo 85,95 (lachova). z vacsej dialky tie cisla dost splyvaju.
tento system ma zlepsit orientaciu cestujucich. aj ked znalost liniek je skor zvyk. podla nejakeho materialu prve (pripadne druhe) cislo linky oznacuje oblast, kde prevazne linka premava, napr. 95 v petrzalke, 79 v biskupiciach. cize ked 95 premava prevazne v petrzalke vacsina zastavok je petrzalke, takze podla orientacneho systemu viem, ze 9 = petrzalka a tento spoj premava v petrzalke. to mi je ale dost nanic, ked som v petrzalke (okrem safka). podla ocakavania by taky spoj mal chodit do race/vajnor a 79 do petrzalky. naco boli takto zbytocne vyhodene peniaze, nepoviem keby bol ten system aspon dobry ale takto ...
o trolejbusoch nebudem ani radsej nic hovorit
mimochodom, kolko stoji jedna tabulka a jeden cestovny poriadok, a kolko ich bolo zmenenych?
nove vozidlo by sme za to asi nekupili (alebo hej) ale aj tak je to dost vela vyhodenych penazi
a este k bratislavskemu fantastickemu oblastnemu oznacovaniu. bezim na zastavku a pozeram na cislo autobusu, u mna su to napr. 86,96,98 alebo 85,95 (lachova). z vacsej dialky tie cisla dost splyvaju.
tento system ma zlepsit orientaciu cestujucich. aj ked znalost liniek je skor zvyk. podla nejakeho materialu prve (pripadne druhe) cislo linky oznacuje oblast, kde prevazne linka premava, napr. 95 v petrzalke, 79 v biskupiciach. cize ked 95 premava prevazne v petrzalke vacsina zastavok je petrzalke, takze podla orientacneho systemu viem, ze 9 = petrzalka a tento spoj premava v petrzalke. to mi je ale dost nanic, ked som v petrzalke (okrem safka). podla ocakavania by taky spoj mal chodit do race/vajnor a 79 do petrzalky. naco boli takto zbytocne vyhodene peniaze, nepoviem keby bol ten system aspon dobry ale takto ...
o trolejbusoch nebudem ani radsej nic hovorit
mimochodom, kolko stoji jedna tabulka a jeden cestovny poriadok, a kolko ich bolo zmenenych?
nove vozidlo by sme za to asi nekupili (alebo hej) ale aj tak je to dost vela vyhodenych penazi
Papyr
Ad all: neviete niekto, aké predpisy sa vzťahujú na situáciu, keď DP nejakého mesta prevádzkuje dopravu do poblízkych obcí? Kedysi sa o tom kdesi diskutovalo, že to smie len SAD, ale nie DP. Čo je na tom pravdy?
Ad metro: BA ho potrebuje, veď tam sa nedá nikam dostať v reálnom čase. Aspoň teda tá jedna linka z Petržalky by mohla byť. Veď nie je potrebné stavať všade metro tak hlboko ako pražské A-čko, ktoré je zároveň protiatómový kryt snáď v celej dĺžke... kurňa, na Hradčanskej, kde bývam, to trvá dve minúty kým tam zlezú pohyblivé schody... dokonca pri vhodnej voľbe vozidiel nemusí byť ani kryté. Viete niekto o tom, ako stojí BA metro v súčasnosti?