Dnes som išiel po modrej turistickej značke od zastávky Štátne lesy (lokalita Topoľové) po Vodostav. Spočiatku ide asfaltka pri lese, neskôr aj v blízkosti cyklistickej hrádze, ale ide sa aj po lesnom chodníku cez les.
Pri Štátnych lesoch je turistický smerovník nachádzajúci sa za závorou, kde je zákaz vstupu, čo pôsobí dosť mätúco a je tam i taká obývaná samota.
Mám aj nejaké fotky. Webmasteri, ak chcete, môžete všetky alebo len niektoré dať na www.imhd.sk.
Dúfam, že ma neukameňujete, ale žiaden lepší spôsob na ich prezentáciu sa mi dnes nepodaril, takže prinášam ich takto:
1; Zastávka Štátne lesy: http://peon.wz.cz/Statne%20lesy%20%20%20Vodostav/Zastavka%20Statne%20lesy.jpg
2; Bufet pri Štátnych lesoch so zaujímavým názvom ? : http://peon.wz.cz/Statne%20lesy%20%20%20Vodostav/Bufet%20pri%20Statnych%20lesoch.jpg
3; Drevená figúrka neďaleko zastávky Štátne lesy. Je ich tam viac pred takou samotou: http://peon.wz.cz/Statne%20lesy%20%20%20Vodostav/Dreveny%20trpaslik%20pri%20Statnych%20lesoch.jpg
4; Turistický smerovník neďaleko zastávky Štátne lesy: http://peon.wz.cz/Statne%20lesy%20%20%20Vodostav/Turisticky%20smerovnik%20pri%20Statnych%20lesoch.jpg
5; Zastávka Vodostav: http://peon.wz.cz/Statne%20lesy%20%20%20Vodostav/Zastavka%20Vodostav.jpg
6; Pohľad z cyklistickej hrádze na Vodostav a jeden z dvoch tamojších bufetov: http://peon.wz.cz/Statne%20lesy%20%20%20Vodostav/Vodostav%20+%20obcerstvenie%20z%20hradze.jpg
7; Detail na druhý bufet pri Vodostave (volá sa Flinstonovci, je ďalej od hrádze): http://peon.wz.cz/Statne%20lesy%20%20%20Vodostav/Bufet%20pri%20Vodostave%20(Flinstonovci).jpg
Na 79-ke dnes jazdil voz 2002 a na 77-ke 2009. Zaujímavé, že obe tieto linky sú skutočne "veľmi vyťažené", v niektorých úsekoch zvyknú premávať aj úplne prázdne. ?
Pri Štátnych lesoch je turistický smerovník nachádzajúci sa za závorou, kde je zákaz vstupu, čo pôsobí dosť mätúco a je tam i taká obývaná samota.
Mám aj nejaké fotky. Webmasteri, ak chcete, môžete všetky alebo len niektoré dať na www.imhd.sk.
Dúfam, že ma neukameňujete, ale žiaden lepší spôsob na ich prezentáciu sa mi dnes nepodaril, takže prinášam ich takto:
1; Zastávka Štátne lesy: http://peon.wz.cz/Statne%20lesy%20%20%20Vodostav/Zastavka%20Statne%20lesy.jpg
2; Bufet pri Štátnych lesoch so zaujímavým názvom ? : http://peon.wz.cz/Statne%20lesy%20%20%20Vodostav/Bufet%20pri%20Statnych%20lesoch.jpg
3; Drevená figúrka neďaleko zastávky Štátne lesy. Je ich tam viac pred takou samotou: http://peon.wz.cz/Statne%20lesy%20%20%20Vodostav/Dreveny%20trpaslik%20pri%20Statnych%20lesoch.jpg
4; Turistický smerovník neďaleko zastávky Štátne lesy: http://peon.wz.cz/Statne%20lesy%20%20%20Vodostav/Turisticky%20smerovnik%20pri%20Statnych%20lesoch.jpg
5; Zastávka Vodostav: http://peon.wz.cz/Statne%20lesy%20%20%20Vodostav/Zastavka%20Vodostav.jpg
6; Pohľad z cyklistickej hrádze na Vodostav a jeden z dvoch tamojších bufetov: http://peon.wz.cz/Statne%20lesy%20%20%20Vodostav/Vodostav%20+%20obcerstvenie%20z%20hradze.jpg
7; Detail na druhý bufet pri Vodostave (volá sa Flinstonovci, je ďalej od hrádze): http://peon.wz.cz/Statne%20lesy%20%20%20Vodostav/Bufet%20pri%20Vodostave%20(Flinstonovci).jpg
Na 79-ke dnes jazdil voz 2002 a na 77-ke 2009. Zaujímavé, že obe tieto linky sú skutočne "veľmi vyťažené", v niektorých úsekoch zvyknú premávať aj úplne prázdne. ?
yale
Predovšetkým, ten petržalský projekt magistrátu má logické diery ako ementál.
Je predstavený ako low-cost alternatíva k okamžitému budovaniu nosného systému, ale predbežne je vyčíslený na 8 mld (!!!)
Nie je robené nijaké porovnanie variánt:
(1) dočasná autobusová rýchlodráha v trase petržalskej radiály
(2) okamžitá výstavba petržalskej trasy ako ľahkého metra
(3) petržalská električka, vrátane nákladov na neskoršie presmerovanie do tunela a prípadnú výmenu vozidiel
(prípadne ďalšie - železničný tunel atď)
Aj ten nulový variant v EIA je dosť divný, ale to by sme museli prebrať podrobne. To však nie je ekonomická štúdia, ale štúdia životného prostredia.
Trasa iba nahradí 95ku v novom vedení (s časovou úsporou do 5 minút), neprináša do bratislavskej dopravy nijakú zásadnú zmenu. Dopady na ostatnú sieť električiek v centre nie sú uvažované. Nová radiála neprináša spojenie na nijakú železničnú stanicu, autobusovú stanicu ani letisko.
Neexistuje nijaký variant plynulého pokračovania vo výstavbe nosného systému, existuje iba neurčité tvrdenie o tuneli niekedy v budúcnosti, a s tým súvisiaceho zrušenia časti trate ktorá sa ide postaviť.
Reálne, ak by sa 8 miliárd Sk (alebo len polovica) dalo na
- nákup nových kĺbových autobusov (plynových)
- rekonštrukciu trolejbusov a električiek
- výstavbu pruhov, preferencií pre MHD, tam kde sa dá aj separátnych ciest pre MHD.
- plus možná spolupráca na projekte železničného tunela
viete si predstaviť ako by tu MHD vyzerala? Veľmi dobre, a dotklo by sa to každého. A Petržalčanom by električka ani nechýbala, ak by mali pohodlné a dopravne preferované NP autobusy na severojužných trasách (Jantárová, Panónska atď).
- a toto sa dá robiť okamžite, mesto peniaze z úveru má. Netreba na to ani EIA robiť.
Reálne si zoberme, že do dokončenia výstavby D1 do Košíc asi štát nedá peniaze na metro, možno ani na petržalskú električku nie, takže tých min. 10 rokov by sa dalo prečkať takto - a s ďaleko lepším efektom. Je zrejmé, že toto je výmena nutnosti vysokej kapitálovej investície za vyššie operatívne náklady, ale za predpokladané obdobie 10-15 rokov sa tie čísla v žiadnom prípade neotočia v prospech petržalskej električky.