Reply on: Martin Fundárek #45440:
L 75 by v pohode mohla premavat cez Nobelovu a Odborarsku.Prechadzaju tade konciace busy z Krasnan + kopec manipulacnych presunov.Problem je v zeleznicnom priecesti na ktorom by rano pri prijazde vlakov od Trnavy a Galanty nabrala nemale meskanie a este k tomu dost caste posunovanie nakladnych vagonikov.
d3k0
Cela iniciativa petrzalskych poslancov a pana Bajana suvisi s tym, ze nechcu elektricku pustit do Petrzalky - ak by to chceli, rychlo by zistili, ze lepsie trasovanie liniek po Petrzalke tazko spravia. V navrhu je priprava na elektricku v podobe modifikovanej 95, ktora ide co najblizsie k buducej trase eliny v 3-minutovom intervale.
Dalsia vec, ktorou sa pan poslanec nezamysla je napr. kolko ludi sa mota 97kou 20 minut hore-dole po Petrzalke, aby nakoniec za pol hodinu prisli k Slovnaftu? Nechodi nahodou viac ludi do centra? Nie je inteligentnejsie radsej vyrazne posilnit linky do centra na ukor motaku, ked napr. z Luk sa da dostat k buducej 87 buducou 98kou o 6 minut rychlejsie ako ked sa ludia motaju hore-dole po vsetkych petrzalskych uliciach?
Otazka cakania na prestupy je len otazkou, ako sikovne sa spravia pripoje na nosne linky. Cielom navrhu linkoveho vedenia je vyrovnat a zrychlit linky - teda urobit nosne linky, ktore idu co najpriamejsou trasou k svojmu cielu, a ku ktorym sa da priviest hadikom, ktory vymeta ulice. Napr. linka 95 by oproti dnesku prisla na Safko o 6 minut rychlejsie. Ak sa zrealizuje elektricka do Petrzalky, aj tak nakoniec nebudu mat na vyber a o x rokov budu musiet oprasit tento navrh.
-----
V ankete na tomto webe o redukcii elektrickovych liniek za podmienky zlepsenia intervalu a dobrych prestupov az 80% repondentov suhlasilo s touto moznostou a nemam dovod sa domnievat, ze ak by bola ta otazka sita na autobusy, vysledok by bol opacny. Proti redukcii liniek teda bojuju hlavne len poslanci, ktori zial MHD vacsinou poznaju len z dialky...