Reply on: Sommelier #44547:
Moje putovanie Parížom je síce už staršieho dáta, ale využitie metra bolo naschodnejším spôsobom rýchleho a efektívneho "premiestnenia sa". ? Treba povedať, že po Paríži - ak je človek turista, resp. návštevník sa chodí hlavne peši; ❤ ale na presun po meste je vybudovaná pomerne veľmi dobre fungujúca a variabilná sieť dopravy - do vzdialenenjších okresov mesta chodia prímestské vlaky a autobusy; centrum odľahčuje metro a autobusová doprava. S taxíkmi nemám skúsenosti-dokonca si neviem v pamäti vybaviť ani jeden. ? Metro v čase mojich ciest Francúzskom nebolo najmodernejšieho vzhľadu - súpravy boli temer komplet pografittované a powritované, vlaky boli dizajnovo dosť hrubého výzoru (základnej farby tak lila-sivej) s hrubým gumovým spodkom. Premávali však rýchlo a účelne. Kolorit metra dopĺňali potulní muzikanti a svojrázni žobráci - jeden sa dokonca presúval s veľkou harfou! ? Električku si nepamätám vôbec a trolejbusy len hmlisto. Busy boli väčšinou kĺbové, nízkopodlažné automatiky domácej výroby (Renault).❤ ?
Papyr
Rychlodraha by znamenala zdvojkolajnenie, ciastocne zatunelovanie a elektrifikaciu trate Praha Bubny - Hostivice a urobenie kratkej odbocky na letisko. Takato rychlodraha by mohla jazdit na striedacku do Kladna a na to letisko, spickovy prekladovy interval 7,5 minuty, uvazovane vozidlo jednotka Ceskych drah radu 471. Umoznuje prestup na VSETKY TRI linky metra, zaroven ich ciastocne okruzne spaja.
Metro bude znamenat tunelovanie a tunelovanie, pricom bude predlzena len jedna trasa. Okrem obrovskych stupani, co to tam ma zdolavat, vadi aj to, ze metro vobec neriesi dopravu do Kladna a zatazovanie metra bude nerovnomerne - v uz dnes existujucej casti trasy A to bude narvane, od Dejvickej po Motol poloprazdne a od Motola prazdne.
A nad tym sa mam radovat? Alebo - ked s tym nesuhlasim - som nepriatel metra?