81-71: zatial co sa u nas kraka, Praha stavia. Keby sme nevyhadzovali peniaze na kadejake predprojektove a projektove pripravy na velehlasne metro - najprv sovietske a potom VAL, tak uz sme tu mohli davno mat aspon "rychloelektricku". Takto mame plesnive Ikace 28x, hnile Vrakosy a ine CNG vraky a nostalgicke spomienky na stareho dobreho bolsevika, co nam kazdy rok zakupil 100 novych vozov, aby zlempoval udrzbu este viac ako bola. Ale snivaj dalej svoj sen o NDS a vyhratom boji nad IAD.
Ámos Keynes
Keď už sa tu rozoberá Praha, nedá sa mi neopítať, aj keď budem zase označený za Antičecha a čo ja viem čo ešte, ale čo je lepšie? Zdíhať cenu cestovného lístka každoročne postupne, alebo niekoľko rokov nechať cenu cestovného lístku nezmenenú a potom ju zdvihnúť o 66%?
Už z nastolenia otázky je jasný môj názor, veď 75min. lístok stojí/bude stáť v Prahe v prepočte 26,-Sk a to aj keď budem chcieť ísť napríklad 25 minút.
V Bratislave ma hodina stojí 22,- a 30min. ma stojí 18,-. Treba však povedať, že ak budem cestovať viac ako hodinu, bude ma to stáť 44,- a keby som to stihol do 75min. tak v Prahe by ma to stálo stále "len" 26,- (Bratislavské veľkostné pomery však veľa možnosí na cestovanie dlhšie ako 60 min. nedávajú, pokiaľ to nie je imhďák a len tak sa nevozí)