Reply on: si #42883:
Veď ja som za to, aby sa hlavné radiály prestavali na LRV rýchlodráhu, s podzemným vedením v CMO. To by bolo pre Bratislavu ideálne. Existujúce električky by zostali na povrchu v meste a na menej vyťažených radiálach.Ale nevidím pridanú hodnotu v tom, aby sa miešal nový resp. rekonštruovaný systém so starým, pretože tá stará časť vždy bude limitovať kvalitu tej novej.
yale
1. Preferencie na križovatkách: povrchové križovanie vždy bude kolízne a nikdy nie je možné v hustej doprave zabezpečiť plnú preferenciu. Ak sa ti na "preferovanej" križovatne začne tvoriť každé ráno kilometer áut, ver tomu, že o mesiac bude tá preferencia vypnutá.
2. Husté zastávky a linkové vedenie: o každú zastávku a linku, ktorá by mala byť zrušená (resp. linka inak trasovaná) sa bude viesť tvrdý boj všemožných občianskych iniciatív, miestnych zastupiteľstiev atď., lebo u nás sú tieto veci záležitosťou nie odborného návrhu, ale predmetom miestnej politiky. Výsledkom bude, že električky budú stále stáť pri každej vŕbe, pri ktorej sa dá urobiť zastávka.
1+2: teda potrebujeme systém, ktorý nedovolí politikom formovať ho, ale ktorý bude vyžadovať, aby sa mu ostatné zložky dopravnej schémy prispôsobovali. To je princíp nosného systému. Povrchová električka tento stav nikdy nedosiahne, vždy bude len hračkou v rukách miestnych politikov.