Reply on: yale #42886:
prevadzka kazdeho dalsieho systemu si vyzaduje peniaze navyse oproti stavu kedy by bola iba rozsirena prevadzka existujucich systemov. [dovody: potrebujes navyse pracovnikov na udrzbu, technolgie, priestory, ...]
- je mi jasné, že ako si to myslel, ale dobre to vyznelo
Ale aj tak, ak berieš električkové provizórium ako zlé, prečo neberieš ako zlé "light rail shuttle" provizórium? Oboje sa môže zvrhnúť do veľmi dlhého provizória, to light rail shuttle navyše aj do drahšieho.
yale
1. Preferencie na križovatkách: povrchové križovanie vždy bude kolízne a nikdy nie je možné v hustej doprave zabezpečiť plnú preferenciu. Ak sa ti na "preferovanej" križovatne začne tvoriť každé ráno kilometer áut, ver tomu, že o mesiac bude tá preferencia vypnutá.
2. Husté zastávky a linkové vedenie: o každú zastávku a linku, ktorá by mala byť zrušená (resp. linka inak trasovaná) sa bude viesť tvrdý boj všemožných občianskych iniciatív, miestnych zastupiteľstiev atď., lebo u nás sú tieto veci záležitosťou nie odborného návrhu, ale predmetom miestnej politiky. Výsledkom bude, že električky budú stále stáť pri každej vŕbe, pri ktorej sa dá urobiť zastávka.
1+2: teda potrebujeme systém, ktorý nedovolí politikom formovať ho, ale ktorý bude vyžadovať, aby sa mu ostatné zložky dopravnej schémy prispôsobovali. To je princíp nosného systému. Povrchová električka tento stav nikdy nedosiahne, vždy bude len hračkou v rukách miestnych politikov.