bre piatocne dopoludie :o) hmmmm, na co ja viiiiim. tosh ja su len taky laik f tym celym tu ;o) ale jedno mi je jasne, ze v BA su nevhodne zvolene viacere veci. nezmyselna siet zastavok. niekde mate zastavku par krokov od seba a inde zasa sa musite paradne prejst. a argument, ze zastavka nie je tam, kde nie si ludia a naopak viac tam, kde ludia su, moze povedat ba niekto, kto necestoval po petrzalke alebo lamaci.
ale k tejto debate tu: je metro naozaj nutne? ja viem, ze sa o tom uz popisalo tuny pismen, ale aj tu u nas v praci sa nedavno na tuto temu pri obede diskutovalo a ked teraz bola „kalamita“, tak zasa sa riesilo cestovanie v meste. sidlime inac v business centre – busy, trolejbusy,lenze „prekliaty“ novy most.
neviem, ci si dobre pamatam, ale sef dpb je nejaky pan zachar. asi by mu trebalo rozbit auto, odpratat sofera a donutit ho pouzivat mhd. ma privadza do zufalstva to, ze kazde normalne mesto sa snazi dotlacit ludi k tomu, aby preferovali mhd pred vlastnou automobilovou dopravou (vid. praha, budapest, ciastocne vieden, alebo v australii je to snad az povinnost mesta). u nas sa idioti z „vysokych“ miest, na ktore sa dostali vdaka volicom napr., vozia v autach a kaslu na cele mesto. len nech maju kancelarie v centre a nech im je tam teplucko.
no, uz sa zasa nervacim. potrebou metra si nie som isty, ale mozno sa myslim. metro je super vec, ale pokial viem, dost narocna a draha. videl som vselijake rychlodrazne riesenia v nemecku alebo svajcu a v amerike a bolo to fajn. tak ci onak, nech uz nieco zacnu robit. heh, drzme si palce. ved toto mesto ma reprezontovat zvysok statu…
ale k tejto debate tu: je metro naozaj nutne? ja viem, ze sa o tom uz popisalo tuny pismen, ale aj tu u nas v praci sa nedavno na tuto temu pri obede diskutovalo a ked teraz bola „kalamita“, tak zasa sa riesilo cestovanie v meste. sidlime inac v business centre – busy, trolejbusy,lenze „prekliaty“ novy most.
neviem, ci si dobre pamatam, ale sef dpb je nejaky pan zachar. asi by mu trebalo rozbit auto, odpratat sofera a donutit ho pouzivat mhd. ma privadza do zufalstva to, ze kazde normalne mesto sa snazi dotlacit ludi k tomu, aby preferovali mhd pred vlastnou automobilovou dopravou (vid. praha, budapest, ciastocne vieden, alebo v australii je to snad az povinnost mesta). u nas sa idioti z „vysokych“ miest, na ktore sa dostali vdaka volicom napr., vozia v autach a kaslu na cele mesto. len nech maju kancelarie v centre a nech im je tam teplucko.
no, uz sa zasa nervacim. potrebou metra si nie som isty, ale mozno sa myslim. metro je super vec, ale pokial viem, dost narocna a draha. videl som vselijake rychlodrazne riesenia v nemecku alebo svajcu a v amerike a bolo to fajn. tak ci onak, nech uz nieco zacnu robit. heh, drzme si palce. ved toto mesto ma reprezontovat zvysok statu…
Toto naozaj nie je doprava, skor by som to definoval ako ciesi modelove kolajisko, resp autodrahu v mierke 1:1. Management sa len hra a ked ich riadiace funkcie omrzia, tak jednoducho vytiahnu napajanie transformatora svojej hracicky zo sietovej zasuvky a zastrcia ju spokojne kamsi pod postel alebo ju strcia do komory...
tr3mp
"Súčasťou stanoviska mestskej časti je i odporúčanie overiť (popri troch navrhovaných variantoch) úrovňové vedenie trasy obdobne, ako je to v iných častiach mesta (na ostatných radiálach), s úrovňovým krížením priečnych komunikácií s riadením dopravy cestnou svetelnou signalizáciou s dynamickou preferenciou pohybu vozidiel prostredníctvom detektorov a predsignálov, ktoré by prinieslo skutočne ďalší variant riešenia a nie len nepodstatné odchýlky ako sú v predkladanom úrovňovom a polozapustenom variante."
MČ Petržalka asi fakt mrzí, že sa navrhuje kvalitný a bezkolízny systém a zrejme túži po takých veciach ako je pokazené auto na priecestí, nefungujúca CSS a pod.
"Najzásadnejšou pripomienkou je nesúhlas s úrovňovým a polozapusteným variantom riešenia električkovej trate. Tieto sa líšia len výškovým vedením (rozdiel je 1,5 - 2,0 m v umiestnení koľaje), pričom sú vedené buď na násypoch so štrkovým zvrškom alebo v zárezoch s otvorenými priekopami. Mimoúrovňové kríženia komunikácií s električkovou traťou sú navrhované ako nadjazdy, ktoré znehodnotia samotný priestor pripravovanej urbanizácie. S takýmto riešením by súviseli oporné múry, či oplotenie trate (vzhľadom na interval vozidiel 90 sekúnd), ktoré by vytváralo fyzické bariéry medzi obytnými súbormi a negatívne by ovplyvnili urbanizáciu priestoru. Pešie prepojenia medzi obytnými súbormi by boli znemožnené alebo sústredené len do niekoľkých bodov v mieste kríženia priečnych komunikácií s električkovou traťou. Petržalka je už teraz oddelená napríklad od Sadu Janka Kráľa pozdĺžne, súbežne s Dunajom diaľnicou, nemôžeme súhlasiť s ďalšími bariérami, ktoré by rozdeľovali Petržalku takpovediac zvislo na ďalšie menšie bloky, ide predsa o obytné územie."
Toto je ešte lepšie zdôvodnenie