Reply on: tr3mp #37599:
Tak napr.sa na elektrickach planuju linky:1=>DNV-Safarikovo nam.-Tunel-DNV
2=>Vajnory-Nam.L.Stura-Vajnory
3=>Raca-ZST Vinohrady
4=>Zlate Piesky-Nam.L.Stura-Zlate Piesky
5=>Karlova Ves-Safarikovo nam.-Tunel-Karlova Ves
6=>ZST Nove Mesto-ZST Vinohrady
7=>Raca-ZST Vinohrady
8=>Ruzinov-Obchodna-Kamenne nam.-Ruzinov
O linke 9 nic neviem...
Linky trolejbusov v Perzalke (zhruba,cisla su vymyslene):
1=>Starohajska-Jungmannova-Kopcianska-Pajstunska-Dostihova draha
2=>Ovsiste-Majova-Pri seci-AUPARK-Viedenska cesta-Rusovska-Kopcianska-Jiraskova-Romanova-TECHNOPOL
3=>Ovsiste-Bosakova-Kosicka-Svatoplukova-Stefanikova-Prazska-Lamac
4=>Antolska-Jantarova-Sintavska-Jiraskova-Furdekova-tam Cernysevskeho predlzena po polikliniku,naspat Bosakova-Muchovo nam.
5=>Dolnozemska-Lietavska-Budatinska-Kopcianska-Jungmannova-Furdekova-Ovsiste
6=>Kapitulsky dvor (dolna cast)-Kaukazska-Udernicka-Jungmannova-Romanova-TECHNOPOL
7=>Kapitulsky dvor (horna cast)-Kaukazska-Udernicka-Jungmannova-Furdekova-Bosakova-Kosicka-Prievoz (?)
Autobusy v Petrzalke (plati to iste co u trolejbusov):
1=>TECHNOPOL-Romanova-Jungmannova-Jantarova-Bosakova-Most Kosicka-Pristavna-Slovnaft-dalej ako 97
2=>Dolnozemska-Betliarska-Vysehradska-Budatinska-Kopcianska-Rusovska-Einsteinova-Novy most
3=>Kupalisko Matador-Rusovska-Einsteinova-Pristavny most-Gagarinova-dalej ako 96
4=>Kupalisko Matador-Jungmannova-Furdekova-Gettinova-EU-Pristavny most-dalej ako 198
5=>Cunovo-Rusovce-Jarovce-nova juzna stvrt-Panonska-Novy most
No a pravdaze trasa B NDS so stanicami:Juzna stvrt-Janikov dvor-Juh-Drazdiak-Stred-Zrkadlovy haj-Jungmannova-Centrum-Pribinova/Dunaj a dalej na Letisko
Mam to z navrhu MHD na rok 2030,kotry som bohuzial stratil a ostala mi len nekvalitna kopia petrzalskej casti a casti centra... ? Ale tie elektricky su na 100% tak!
yale
Podzemnému vedeniu by som sa nebránil, mimoúrovňové križovanie na estakáde tiež nie je lacné. Rýchlostná trasa na povrchu bude tvoriť dopravnú bariéru kdekoľvek (alebo nebude rýchlostná).
Ak sa nebude riešiť nosný systém podzemnými trasami, potom jediná ambícia "rýchloelektričky" bude, ako sa bez väčšej ujmy pomaly, ale aspoň plynule preštrikovať cez centrum.
Čo by sa mohlo dať robiť na povrchu? Nosný systém určite nie, ale aspoň niečo by sa dalo urobiť. Ak sa uskutoční mnou predpokladaný scenár (t.j. petržalská električka zastaví výstavbu segregovaného nosného systému na ďalšie dekády), bude potrebné aspoň
- vylúčiť tranzitnú dopravu z užšieho centra: Vajanské nábrežie od nám. Ľ. Štúra až po Šafárikovo námestie (po výstavbe mosta Košická a diaľnice Einsteinova bude tranzitná trasa vedená cez Petržalku), Štúrova, Kamenné námestie, nám. SNP, Špitálska - samozrejme, autá v niektorých trasách budú chodiť - do garáží, dopravná obsluha atď. - ale trasy nesmú umožňovať tranzit. V prípade dostavby trate ďalej cez Dostojevského rad by doprava bola obmedzená aj na úseku Dostojevského (ostatná doprava z Nív odkláňaná na Landererovu a most Košická)
- preferencie a iné úpravy pre zabezpečenie plynulosti MHD. Tam, kde sa nedajú z trasy vylúčiť chodci, aspoň ich "regulovať" stavebnými prvkami tak, aby nebehali po celej trati. To je problém napr. Obchodnej.
- aj napriek Allianzu, stále by sa dala realizovať trať v línii Dostojevského/Karadžičova až po Filiálku (s možným pokračovaním ďalej)
Z toho vychádza, že smer západ- (severo)východ by na tom nebol tak zle, ale úplne chýba možnosť povrchovo riešiť dopravnú os trasy B - teda severo-južné vedenie. Z toho mi naozaj vychádza oprávnenosť požiadavky na kompletné riešenie trasy B od začiatku.
Štefánikova a Šancova sú obsadené pre cestné okruhy a ani po dostavbe Severnej tangenty nemožno očakávať také zníženie záťaže, aby bolo možné cez ne viesť povrchovú trasu. Naopak stavba tangenty je príležitosťou pre výstavbu podpovrchovej trasy, inak sa na povrchu naozaj veľa nedá urobiť - a vyzerá to tak, že ani Fakultná nemocnica v dohľadnej dobe nespadne, aby uvoľnila trasu pre zaústenie priečnej osi na Šancovú.
Do tej doby, na rýchly prechod centrom Bratislavy najlepšie použijete športovú obuv zn. Nike...