galiyosha, Vladimir: podla toho co povazujete za "rychlodraznu elektricku"... drzite sa tu vsetci pojmu "rychlodrazna elektricka" ako protipolu k "metru", ale v skutocnosti supravy rychlodrah maju uz blizsie k voznom metra a primestskeho vlaku, ako k elektrickam.
Jedno mozne riesenie obsluhy zapadu Petrzalky navrhol napriklad Reming - vyuzit petrzalsku zeleznicnu stanicu ako nastupne miesto pre zapad Petrzalky, s pripojenim na trasu B v stanici zastavka Petrzalka. Bez zapojenia zeleznice do dopravneho systemu (s-bahn) obsluha Bratislavy dlhodobo nie je realna.
Nepouzival by som slovo "elektricka" ako vsetko riesiacu mantru, aj ked je to v sucasnosti medzi bratislavskymi politikmi moderne, tak ako predtym chvilu "rychlodraha" a potom "metro"...
Jedno mozne riesenie obsluhy zapadu Petrzalky navrhol napriklad Reming - vyuzit petrzalsku zeleznicnu stanicu ako nastupne miesto pre zapad Petrzalky, s pripojenim na trasu B v stanici zastavka Petrzalka. Bez zapojenia zeleznice do dopravneho systemu (s-bahn) obsluha Bratislavy dlhodobo nie je realna.
Nepouzival by som slovo "elektricka" ako vsetko riesiacu mantru, aj ked je to v sucasnosti medzi bratislavskymi politikmi moderne, tak ako predtym chvilu "rychlodraha" a potom "metro"...
galiyosha
Ja mozem s Vladimirom len suhlasit. Jedna jedina vetva elektricky/kolajoveho systemu v Petrzalke bud len sposobi dalsi odliv cestujucich do individualnej dopravy (lebo cestovanie sa im pre nutnost dochadzky k elektricke alebo pouzitia doplnkovej dopravy predlzi) alebo -- ak nebude ziaduce znizit atraktivitu pre tuto cast cestujucich -- takmer vobec neznizi vykony autobusovej dopravy v Petrzalke, kedze tie sa len presunu z relacii Petrzalka - mesto na nove relacie Petrzalka - mesto (tam, kde elektricka nebude) a Petrzalka - Petrzalka v ostatnych castiach. Petrzalka potrebuje SIET elektrickovych liniek. Je to omnoho sirsie uzemie, nez Dubravka alebo Raca, kde jedna vetva moze skutocne postacovat. Je mi jasne, ze niekde zacat treba a uz jedina trat je mimoriadne povzbudivym zaciatkom. Ale podla navrhu uzemneho planu s dalsou vetvou kolajoveho systemu v Petrzalke NIKTO nepocita. A to je podla mna zasadna chyba.
Nie, Bratislava nepotrebuje metro. Je to drahe a vela to nevyriesi. Bratislava potrebuje poriadne segregovany a preferovany elektrickovy system. Tie financie, ktore by inak pohltilo metro, by sa mali investovat do budovania novych trati, modernizacie tych stavajucich a obnovy vozoveho parku.