Reply on: Lukáš #36927:
Mne to zas pripada, ze ty si presne ten ciernobiely pripad, ktory sa v Prahe vyskytuje raz za uhorsky rok a vzdy si hovori, ake je to metro super. Skus tam pobudnut nejaky dlhsi cas, pripadne sa spytaj domorodcov -- najlepsie takych, co nebyvaju v dochadzkovej vzdialenosti nejakej stanice metra. Nuz a uvadzat ako priklad New York, kde je siet metra taka husta, ze stanica je doslova v kazdej ulici... to hranici bud so zdravym rozumom alebo s neznalostou stavajucich projektov bratislavskeho metra (pricom je zaujimave, ze prave ty vrele doporucujes Vladimirovi pozriet si, ako by malo metro v Bratislave vyzerat)...Ja mozem s Vladimirom len suhlasit. Jedna jedina vetva elektricky/kolajoveho systemu v Petrzalke bud len sposobi dalsi odliv cestujucich do individualnej dopravy (lebo cestovanie sa im pre nutnost dochadzky k elektricke alebo pouzitia doplnkovej dopravy predlzi) alebo -- ak nebude ziaduce znizit atraktivitu pre tuto cast cestujucich -- takmer vobec neznizi vykony autobusovej dopravy v Petrzalke, kedze tie sa len presunu z relacii Petrzalka - mesto na nove relacie Petrzalka - mesto (tam, kde elektricka nebude) a Petrzalka - Petrzalka v ostatnych castiach. Petrzalka potrebuje SIET elektrickovych liniek. Je to omnoho sirsie uzemie, nez Dubravka alebo Raca, kde jedna vetva moze skutocne postacovat. Je mi jasne, ze niekde zacat treba a uz jedina trat je mimoriadne povzbudivym zaciatkom. Ale podla navrhu uzemneho planu s dalsou vetvou kolajoveho systemu v Petrzalke NIKTO nepocita. A to je podla mna zasadna chyba.
Nie, Bratislava nepotrebuje metro. Je to drahe a vela to nevyriesi. Bratislava potrebuje poriadne segregovany a preferovany elektrickovy system. Tie financie, ktore by inak pohltilo metro, by sa mali investovat do budovania novych trati, modernizacie tych stavajucich a obnovy vozoveho parku.
Andy