re tr3mp, pesia zona sturova: jasne, ze miesta je tam nadostac aj pre tramdrahu, aj cyklodrahu, aj pre pesidrahu, ale akonahle to raz oznacis ako pesiu zonu, tak tam zo zakona 315/96 zavedies 20km/h. to by som az za taky problem nepovazoval, pretoze cestovna rychlost by mohla byt aj vyssia ako je sucasna a to aj pri znizeni tratovej z 30 na 20km/h. predpokladom je vsak fungujuca preferencia. a na viziu o podzemi by som radsej rychlo zabudol, pretoze: nevhodne geologicke podmienky; tekute piesky, peniaze...
) aj za cenu nižšej prejazdnej rýchlosti ako úrovňové križovanie s križovatkou s autami prichádzajúcimi z troch smerov (Vajanského nábr., Dostojevského rad, Štúrova). Až o toľko nižšia rýchlosť (teda iba 20 km/h) by byť nemusela, navyše je to pomerne krátky úsek. Štúrova je naviac širšia ako Obchodná, takže pre peších by zostalo viac priestoru (v každom smere chodník + jeden súčasný jazdný pruh pri dvojkoľajnej električkovej trati), preto by sa dala trať aspoň čiastočne oddeliť, aby chodci nebehali halabala, napr. zábradlím s medzerami len v určitých intervaloch. Ešte by zvýšilo aj miesto pre cyklistický chodník Petržalka - centrum. Samozrejme, úplne najlepší z hľadiska plynulosti by bol podzemný prechod centra, ten však tak skoro nebude ...
) nebol Ty, ale iMHD to takisto určite nebolo, keďže je to nezávislá webová stránka tvorená voľné združením nadšencov.
Z