Reply on: S499.1023 #254992:
Som si to teraz dodatočne pozrel a podľa hlasovania "ústavné právo na hotovosť" v minulom volebnom období odhlasovalo 111 poslancov. Naopak teraz smeráci a spol. na železnici zaviedli pokuty za nákup lístka na vlak v hotovosti.
Čiže už si si asi povedal, že každého, kto má na niečo iný názor ako ty, budeš označovať za konšpirátora.
Podmieňovací spôsob vôbec nie je nutný.
BA2301
Bez turniketov ale tiež na check-in check out to funguje v Holandsku v autobusoch a električkách. Ale preto, že vedia stiahnuť z dopravnej karty (rezidenti) alebo kreditnej karty (turtisti - návštevníci) cestovné, tak je záujmom cestujúceho, aby urobil check-out, inak platí cestovné až po konečnú zastávku.
V menšom územnom rozsahu na check-in check-out turnikety funguje metro vo Washington DC, ktoré má tarif podľa zón. Pri nástupe systém zaznamená počiatočnú stanicu. Na cieľovej stanici turniket buď pustí cestujúceho (a odúčtuje z čipovej karty danú sumu) alebo nepustí (ak je kredit na čipovej karte menší ako cestovné) a cestujúci musí v doplatkovom automate najprv na kartu dobiť kredit a až potom môže vyjsť von. Takisto je to viac-menej neodžubateľné. A je tam navyše dohľad policajtov.
Turnikety na električkových zastávkach majú aj v Istanbule, ale tam sa myslím platí konštantné cestovné be ohľadu na vzdialenosť.
Check-in check-out majú Dáni kombinovaný s revízormi - t.j. nejde sa cez turniket. Ale revízor si môže overiť, že cestujúci urobil check in v prístroji na stanici. Je to komplikovanejšie, lebo iné prístroje sú na check-in a iné na check-out. Takže to je už o niečom inom.
V Bratislavskom kraji si viem celkom dopre predstaviť, ako by ľudia obchádzali turnikety, takže tie neslúžia k ničomu. Na našich železniciach sme radi, že máme stanice, takže stanice s turniketmi sú SciFi.
Suma sumárum, bez revízorov to asi u nás fungovať nebude.
A treba si uvedomiť, že turnikety niečo stoja, takže otázkou je ich návratnosť.