Reply on: Ike #254241:
V princípe súhlasím (aj keď možno by som pre tento účel rozlišoval mestskú aglomeráciu a odľahlé časti - v prvej fáze by mohol byť nástup všetkými dverami napr. v BA + zóne 111 kde je frekvencia tak vysoká že sa oplatí riešiť revízorov), ale aj v prípade ak by bola ambícia zachovať nástup prvými dverami, stále sa to odbavenie dá riešiť lepšie. Cestujúci ktorí už majú lístok na karte by sa mali týmto lístkom len preukazovať, bez vyžadovania aby vodič niečo ďatlil do strojčeka (t.j. len priložiť kartu, nie hlásiť výstupnú zastávku a čakať kým vodič prescrolluje nekonečný zoznam). Výdaj lístkov by tiež mohol byť podstatne jednoduchší a rýchlejší keby sa volila konkrétna tarifa, nie zastávka (keďže taríf je menej a takmer všetky by mohli byť na jednej obrazovke bez scrollovania). Nebudem už otvárať témy ako je idiotské riešenie čítačky 2D kódov, čo tiež zdržuje, lebo predpokladám že krámy od Transdaty sa už do konca kontraktu meniť nebudú.
Tiež je na debatu či by nákup u vodiča nemal byť "penalizovaný" a lá poplatok za servis. Dnes je cena pri kúpe lístka dopravnou kartou vs v appke rovnaká a predpredaj dokonca, podľa mňa absurdne, drahší ako kúpa v autobuse kartou. Ale toto je zložitejšia téma, sám neviem prísť na model ako by to bolo ideálne, a sú aj dosť silné argumenty prečo to zachovať tak ako to je.
mhmhd