Reply on: MatejBA #252993:
Ako každá minca má 2 strany. Nie je možné, aby sa všetci presúvali autami. Teda musí byť VHD. Problém aj aj druhá strana, keď sme si povedali, že autá sú zlé, tak im rušíme pruhy, zakazujeme vjazdy do miest, parkovať atď. Ale ak to spravíme, musíme mať alternatívu vo forme VHD. Čo sa nedeje.Každý rozumný človek chápe, že MHD nikdy nebude rýchlejšia ako IAD v meste, ak môžem ísť IAD presne z bodu A do bodu B. Teda môže byť, ak ma budú chcieť ľudia chytať za slovíčka, ale to IAD bude musieť mať veľké prekážky. Ale stále to nerieši problém dlhého cestovania do práce. Väčšina ľudí je ochotná cestovať MHD, podľa prieskumov, ak bude trasa dvere - dvere MHD pomalšia od trasy IAD dvere - dvere o 15-20 minút, cca 85% ľudí je ochotných cestovať MHD. Ale v momente, keď sa bavíme, že autom to niekto dáva za 25 minút a MHD za 60-80 minút, tak tam vo väčšine prípadov nie je o čom.
SSC a NDS sa chvália, že na opravu ciest a mostov za posledných 5 rokov minuly 350 miliónov €. Napríklad NDS že za posledné 3 roky minula na opravy mostov 5 miliónov €. Pre neznalých sa to môže zdať veľa, ale v realite za 5 miliónov ledva natrieš farbou oceľové mosty. Od motoristov sa na daniach z palív a diaľničných poplatkoch ročne vyberie cez 2,3 miliardy € a štát sa tu chváli, že ročne minie tak do 100 miliónov na údržbu ciest. Na Slovensku máme cca 50% mostov v takom stave, že ich môžu kedykoľvek zavrieť. Podľa nejakých prognóz, do 10 rokov reálne hrozí, že bude polovica mostov odstavená. Pre niektoré obce to znamená, že sa ich obyvatelia nebudú môcť nikam dostať, v niektorých prípadoch sa bavíme o obchádzkach v dĺžke jednotiek, či desiatok km. Ak si zoberieme len BA, vrakunský most sa práve robí. Most na Gagarinke smer Slovnaft je obmedzený na 21t kvôli zlému stavu. Celkovo ten 2 most je už zrelý pomaly na novú konštrukciu. Most pri Slovnafte to isté. Prístavný aj Lanfranconi sú dlhodobo preťažené (patria pod NDS) keď sa dokončí križovatka pred BA, tak Prístavný most sa ide opravovať. Tam to ešte nejak uhráš cez Apollo, či Lužný most... Ale v momente, keď sa zavrie Lanfranconi, bude peklo. Ten tiež treba už nutne opraviť. Nehovorím ešte o SNP.
Dispecer