Žijeme vo svete, kde to už vymysleli, otestovali a funguje to. To len na Slovensku sa vymýšľa koleso a tvrdí sa, že sa to tak robí aj v zahraničí, pritom sa to tak nerobí, ale keďže že vraj 80% Slovákov nikdy nevycestovalo za hranice, ako sa môžu presvedčiť, že či to je, alebo nie je pravda?
Zaujímavé, že na takéto blbosti sa peniaze nájdu. Čo bolo zlé na pôvodnom riešení tej ulice? Stačilo obnoviť stredovú čiaru a hotovo. Naozaj je tam až taká hustá premávka, že je potrebné kvôli bezpečnosti vyznačovať pruh pre cyklistov? Veď cyklista môže ísť aj po ceste, na ktorej cyklopruh vyznačený nie je a mne osobne pôvodná verzia prišla bezpečnejšia ako tento skvost, kde mám ísť na bicykli medzi dvoma jazdnými pruhmi (aj keď ten pravý je len "napájač parkoviska").
Samozrejme umiestnený na ostrovčeku. Ale zamestnanci chránenej dielne vedia o dopravných zariadeniach iba toľko, čo majú napozerané z cestičkového koberca vo svojej detskej izbe.
V civilizovanej Viedni napríklad by bola pri odbočke na parkovisko použitá prerušovaná čiara, aby vozidlá nebúrali do ostrovčeku na konci odbočky. https://maps.app.goo.gl/7xNhVL58mMDLgDXR8?g_st=ac
Tu teda prerušovaná čiara je, ale smeruje rovno do toho stĺpika. Vo Valloslave už čiary nie sú vôbec, alebo sú namaľované obrubníky na bielo ako v sovietskom zväze, alebo sú čiary na jednej osi s obrubníkmi.
Neviem kde zobral Vallo týchto postihnutých plánovačov. Je to fascinujúce. . Ale oni majú ešte gule tie svoje postihnuté výtvory na Vazovovej a inde prezentovať ako úspechy dokonca aj v zahraničí, za potlesku sympatizantov sekty.
Takýto žltý pás sa má používať len pri dočasnej úprave premávky (to napokon vyplýva aj z jeho farby, keďže žltá farba sa používa na dočasné vodorovné značenie, nie trvalé)
Tak tam dáš 2 značky jedna odkazuje na jednu stranu, druhá na druhú. Kedysi existovala aj rozvetvená značka.
V každom prípade, zase to vyzerá, že zase niekto odflákol návrh a tu vidno výsledok. Cyklopruh máme, čo tam po zvyšku. Samozrejme, je aj možnosť, že šofér, čo to spôsobil sa mohol vyhýbať zrážke s iným vozidlom
Ďalší čo sa vyjadruje a neprečíta si čo som písal. Presne túto smerovaciu dosku som v tom linku v príspevku pre David11, odzdrojoval ako náhradu za tú zrušenú C4c.
Ako som tak dneska počul, tak bolo zrušené doplňujúce hlásenie, že zastávka je na znamenie. Ostal už len všeobecný oznam za vybranými zastávkami, že všetky zastávky autobusov a trolejbusov sú na znamenie.
Áno tá existuje a k tej som sa ja nevyjadroval. A ako tam tú značku chceš aplikovať, keď smer obchádzania je povolený aj vpravo aj vľavo, ale značka prikazuje iba jeden smer obchádzania. Však by si znemožnil využívať jeden z tých pruhov.
Ako som už písal druhému, tak modrá kruhová značka s rozvetvenými šípkami dole hlavou už neexistuje a teda ťažko ju použijú. Takže sa jej zbytočne dožaduješ. Čo sa používa som uviedol v tom linku príspevku.
Hodnotiť šírku pruhu cez fotku, ktorá vypadá ako keby bola robená cez dno zavaraninového poháru je dosť neobjektívne. A už vôbec to nie je objektívne ak si tým miestom po úprave ešte ani nešiel. Takže sme iba u dojmológie o tom či sú alebo nie sú tie pruhy dostatočne široké.
Máš technické normy, kde máš všetko určené, minimálne šírky cesty, polomery oblúkov, ako to má byť značené, aké musia byť rozhľadové v uhly a vzdialeností atď.
Hlavne, už od pohľadu keď sa pozriem, tak to nespĺňa normu. Na začiatku máš mať modrú kruhovú značku, že z ktorej strany to má ísť. Ďalšia vec, nešiel som tade ešte, ako to spravili, ale minimálna šírka pruhu je 2,5m, ak tade jazdí MHD, či nákladné vozidlá tak šírka pruhu je 3m. Od prekážky v podobe obrubníka napríklad, máš ďalšieho 0,5m. Keď sa pozriem na tú fotku, a vidím to auto v diaľke, tak pocitovo tam určite ten pruh od stredu po ten plastový obrubník nemá 3,0m, resp. 3,5m. Tak isto, norma nedovoľuje také tenké obrubníky a tak vysoké. Ak chceš mať taký obrubník, má mať aspoň 0,5m na šírku. Ak tam chceš mať niečo také široké, ako tam je teraz, máš použiť niečo podobné ako je v prílohe. Takže žiaľ, mesto znova ukazuje, že robí chyby, ktoré by spravil človek na výške, čo sa len učí navrhovať mestské komunikácie (šírku komunikácie a bezpečný odstup od prekážky zvládne už aj ten študent na začiatok dodržať).
PS. Namiesto tých červeno-bielych šípok ak sa ti nepáčia, môžeš použiť aj niečo iné, napríklad rôznofarebné stĺpiky (samostatne všetky jednej farby), môžu to byť v tvare tulipánov napríklad, ruže, majáku (tej stavby pri mori), alebo len obyčajné biele tyčky.
Podľa toho ako je posunutý ten rozoberateľný obrubník tak do neho vrazilo auto, ktoré chcelo odbočiť na tú stranu s parkovacími miestami z protismeru. Pritom na vozovke má presne vyznačené VDZ, v ktorom mieste má odbočiť. Teda by ten stĺpik aj obrubník krásne obišiel. Na to stačí dodržiavať značenie a venovať sa riadeniu. Pokiaľ ide zo strany pohľadu, tak tam má tiež dosť miesta na odbočenie do tej jednosmerky. Ten stĺpik má reflexné prvky, ktoré sú vidieť aj za tmy.
Tu značku čo spomínaš už neexistuje a nepoužíva sa. Namiesto toho sa na takéto miesta už aplikujú smerovacie dosky. Postupne sú tie značky čo si uviedol nahrádzané po meste za tie smerovacie dosky. https://sk.wikipedia.org/wiki/Zoznam_dopravn%C3%BDch_zna%C4%8Diek_na_Slovensku#/media/S%C3%BAbor:702-30_Smerovacia_doska_(%C5%A1rafovan%C3%A1,_neutr%C3%A1lna_orient%C3%A1cia,_1000_x_250_mm).svg
Ak ideš večer počas dažďa tak ten mikrostĺpik prehliadneš ani nevieš ako.
Mali na začiatku tohto úseku vybudovať ostrovček aj s výrazným stĺpikom na vrchu opatreným kruhovou značkou C4c"prikázaný smer obchádzania vpravo i vľavo".
Lebo mesto mešká s projektom ako pri každej takejto stavbe. Takže ťažko môžeme očakávať nejaké skĺbenie developmentu s infraštruktúrnym projektom. A developer nebude posúvať výstavbu iba preto, že jehoVallovisti majú vo všetkom čoho sa chytia veľký sklz. V Petržalke stavajú na zelenej lúke, no mesto vyše roka meškalo s projektom. V tomto náročnejšom urbanizovanom prostredí je projektová príprave ešte komplikovanejšia. Ale, že by sa nerobilo dopredu nič sa nedá povedať. Hlavne J@T urobí už priestorovú rezervu popred svoje developmenty ako to je vidieť v druhej etape Eurovei, tak to bude riešene aj popri D.Y.
@David11 - to je dalsia stranka veci.. Etapovane to bude, a prepdokladam, ze ak sa to zacne robit, tak krizovatka Kosicka/Prievozska sa bude musiet stihnut cez letne prazdniny..
Je jasne, ze to bude divoke hodne, ked to zacnu robit, uzavierky, obchadzky apod.
Len nerozumiem, ked vedia ako sa zmeni lokalita a zahusti (teraz narazam na Pristavnu, okolie Eurovei a aj Kosicka), preco uz pocas vystavby/prestavby lokality po byvalych priem budovach sa nebuduje elektrickova trat a v spolupraci s developerom ak by sa dohodli.. To iste aj planovane Lido..
Skoda ze tu prevlada : opravime, o tyzden zas rozkopeme, lebo daco dalsie treba (a/lebo sme zabudli?)..
Aké tupelo musí byť vodič, keď je mu málo takáto šírka jazdného pruhu?
Tak nech navštívi očného alebo rovno odovzdá vodičské oprávnenie. Lebo toto môže nevidieť iba ten, čo sa nevenuje riadeniu. A gro týchto nehôd, lebo obrubník si spôsobujú tí vodiči sami. Nevedia používať volant, križovatky režú do protismeru a potom sa čudujú ak je niekde ostrovček a podobne, že ho trafia, lebo nevedia vojsť do jazdného pruhu. Narobili by sa s volantom ak by ho mali používať na to na čo je.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Klepeto
Tak nech navštívi očného alebo rovno odovzdá vodičské oprávnenie. Lebo toto môže nevidieť iba ten, čo sa nevenuje riadeniu. A gro týchto nehôd, lebo obrubník si spôsobujú tí vodiči sami. Nevedia používať volant, križovatky režú do protismeru a potom sa čudujú ak je niekde ostrovček a podobne, že ho trafia, lebo nevedia vojsť do jazdného pruhu. Narobili by sa s volantom ak by ho mali používať na to na čo je.