Reply on: J #24961:
OK, síce sa vytvorí databáza na WAPe, ale ešte stále je potrebné doriešiť kopec ďalších "detailov". V prvom rade, ako som už spomínal, dať revízorom väčšie právomoci verejného činiteľa. Napr. čierny pasažier nemá žiadne doklady. Ako ho donúti revízor, aby vyčkal do príchodu polície? Stačí, že je len šikovnejší, vyšmykne sa a utečie. V horšom prípade môže na revízora fyzicky zaútočiť alebo vytasiť búchačku a čo potom? Nech mi nikto netvrdí, že niečo také nehrozí, keď k podobným prípadom dochádza. Revízori by mali byť podľa môjho názoru špeciálne školení, prejsť špeciálnymi previerkami, byť špeciálne platení (aby boli nepodplatiteľní) a mať dostatok právomoci. Taký "zbor" revízorov by DP stál viac, preto by bolo lepšie radšej vyzbrojiť menší zbor, ako armádu agresívnych a neškolených ľudí. Hovorím to preto, že medzi súčasnými revízormi sa vyskytujú aj kriminálnici, ktorí chodia "zlými chodníčkami" nielen mimo MHD, ale dokonca aj pri výkone služby.
Vladimír
Re #24998 Sarko: Trvám na svojom pôvodnom tvrdení. Nevím pol dôvodu na to, aby sa do niektorých liniek nastupovalo prednými dverami. Neexistuje žiaden logicky zdôvodniteľný dôvod na takéto ustanovenie. Počet cestujúcich bez platného CL nie je a nemôže byť dôvodom, pretože sa stavím, že na spomínané linky nezavíta revízor ako je rok dlhý a to je vec DPB. Ak má úniky tržieb, môže tam poslať revízorov častejšie a to by sa videlo, aby sa z tých 1400-korunových pokút prevádzka linky nevykryla.
Na záver už stokrát povedané - na časť problematických cestujúcich NEMÔŽE doplácať väčšina. V opačnom prípade sa dopravca v očiach čestného cestujúceho sám zhadzuje.