Keďže sa ráta s tým že 44 bude plne degešová kvôli zachádzaniu na Drotársku a Kamzík, všetky tri body sú irelevantné. Všetko čo bude jazdiť na Kolibu bude schopné odbočiť aj bez spojky.
myslíte, že by bolo možné a zmysluplné doplniť na križovatke ŠancováxKarpatská xŽilinská trolejové spojky v smere Koliba-Račko a späť?
Umožnilo by to
1. vypravovať t-44 a jej prípadné doplnky(ex t-213) v prípade potreby aj z Trnávky rovno na Kolibu(to by síce šlo cez Kollárko už teraz) a na Trnávku ju priamo odstavovať(to sa teraz musí cez Hodžovo námestie).
2. Mať alternatívnu konečnú pre nedegešové trolejbusy z koliby pre prípad problémov pri prezidentke/úrade vlády, prípadne aj odklonovú trasu pre t-44(tupého-karpatská-račko-krížna-as-29. augusta-špitálska-kollárko-hodžovo námestie...).
3. Hypotetický odklon nedegešových trolejbusov zo šancovej na Kolibu v prípade problémov na križovatke pod stanicou.
Utrpenie v čom? Ja túto časť nábrežia používam roky pri jazde na bicy vždy na tranzit mestom do jeho západných častí. Po tom čo sú tam tie vyhradené cyklopruhy to idem oveľa plynulejšie, s väčším kľudom, lebo sa na mňa nelepia pakovia v plechoviciach takže odstup je zaručený a bez problémov predchádzam aj pomalších cyklistov nakoľko má správnu šírku aby sa to dalo. Navyše v smere na Šafko ako cyklista nemusím stáť na semafóre v križovatke s Rigeleho, takže ešte väčšia plynulosť jazdy cez mesto ako jedna z hlavných východo-západných cykloradiál. A vodiči? Tí sú konečne nútený dodržiavať rýchlosť a to, že tam nejdú 50, ale len 30 predsa nie je žiadne obmedzenie. Hlavne ak je táto časť Starého Mesta v režime ZÓNA 30. Nikde nie je predsa uvedené, že tá 50tka je povinná minimálna rýchlosť v meste. Je to len a len maximálna povolená a žiadna tragédia sa nekoná ak sa na 1,5 km úseku ide iba 30 km/h.
Celý ten nezmyselný cyklopruh na Vajanského nábreží treba zrušiť. Skôr alebo neskôr k tomu príde a čím dlhšie to bude Magistrát naťahovať, tým viac ľudí bude naštvatých. Teória, že cyklisti si na to zvyknú je nezmysel. Som cyklista a jazda tadiaľ je utrpenie, je to horšie, ako keď tam žiaden cyklopruh nebol.
Podľa mňa s tým "zmiasť turistov" nie si ďaleko od pravdy. Škoda, že v automatoch na staniciach ten Day Ticket za 5,80 € nie je v ponuke napriek tomu, že podobne (ako pri eshope / appke) ide o samoobslužný predaj cestovného lístka.
Tak toto riešenie by bolo asi najvhodnejšie, tie cyklopruhy by v mieste zastávok mohli byť iba ochrannými pruhmi
Ale troška mi nesedí matematika že ako si dostal z prvej rovnice 15,6 metra a v druhom prípade pri zastávkach 14,1+3,25 zastávkou ostrovček..
Keby bola obojsmerná zastávka niekde na Vajanského tak proste sa to tam nevojde .. iba bez zastávok
"Ale existencia tej cyklotrasy na úkor jazdných pruhov je rozhodne správna."
Moja reakcia:
"2. koľaj na nábreží na úkor širokej cyklotrasy je rozhodne správna."
Normálny cyklopruh 1,5m + jazdný pruh 3 metre + dvojoľkajná trať 6,6 metra + jazdný pruh 3 metre + cyklopruh 1,5 metra.
V mieste zastávky zúžené nasledovne:
1,25m cyklopruh + 2,75m jazdný pruh + 3,25 metra zastávkový ostrovček vrátane oddelovacieho polmetrového pruhu od jazdného pruhu + 6,1 metra zvyšok dvojkoľajnej električkovej trate + 2,75m jazdný pruh + 1,25m cyklopruh.
Možno im krivdíme a práve robia rozsiahly prieskum medzi cestujúcimi priamo v teréne. Zisťujú, ktorá verzia bude najlepšie čitateľná a budú to mať potvrdené priamo od cestujúcich.
"Ale existencia tej cyklotrasy na úkor jazdných pruhov je rozhodne správna."
Povoľme masovú zástavbu (obytnú + komerčnú), redukujme MHD a PAD a zároveň redukujme jazdné pruhy kvôli 1% pravidelných cyklistov (pri 500% náraste ich bude až 5%)
Zase vytrhnutý jeden riadok z 1000 stranovej knihy o cestnej doprave.
Nielen nepozornosť, ale aj načasovanie.
Keby sa cyklopruhy v centre zaviedli už počas lockdownu začiatkom korony, ako to spravili v iných metropolách a ako po nich bol dopyt aj tu, tak by si ľudia na ne stihli zvyknúť skôr, než by sa doprava vrátila k bežným intenzitám.
Zásah do prostredia bolo zneprejazdnenie Kapucínskej a Župného námestia alebo zneprejazdnenie Námestia SNP. A v konečnom dôsledku s odstupom času jednoznačne správny. Rozhodne nie cyklotrasa tam, kde sa pýta na ulici, kde by sa malo jazdiť 30.
O technickej (ne)kvalite sa samozrejme môžeme baviť a o ďalších 100 veciach, ktoré sa dali spraviť lepšie. Mňa osobne veľmi nemilo prekvapilo, aká veľká nepozornosť sa projektu venovala s vedomím, že to bude vietor pre všetkých hejterov a vo viacero otázkach sa im doslova nahralo na prvú pred prázdnou bránkou.
Ale existencia tej cyklotrasy na úkor jazdných pruhov je rozhodne správna.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ike