Tu sú všetky vozidlá kde čo jazdí...
Ale tak klbove linky by mali byť
21 -15 vozov
29 -13
31 -4
32 -7
33 -1
37 -10
39 -5
50 -14
53-5(počas modernizácia radiály)
59 -6
61 -12
63 -11
68 -11
70 -8
75 -2?
78 -8
83 -12
84 -12
91- 6
93 -13
95 -6
96 -11
98 -14
184 -2
191 -5
X4- 4
Niektoré vozidla prejazduju na iné linky napríklad 26 a 92 tak tie nemá zmysel pisat
Denná potreba klbakov je vysoká
Prehľad vozidiel
SOR NB city 18
celkový stav 178 z toho dlhodobo odstavené kusy 8 dlhšie ako 6 mesiacov a 24 dlhšie ako 2 týždne
MBCC
celkový stav 39 z toho dlhodobo odstavené kusy 6 dlhšie ako 6 mesiacov a 4 dlhšie ako 2 týždne
Otokar
celkový stav 71 z toho dlhodobo odstavené kusy 0 dlhšie ako 6 mesiacov a 4 dlhšie ako 2 týždne
Solaris letiskovy
Celkový stav 11 z 11
Seconhandy MAN a Solaris
1 MAN z 5 bol zatiaľ tento rok
Solaris 2 z 5 tento rok, zvyšok stojí už vyše rok
Ešte by sa dalo do tejto kategórie zaradiť SU15 ktoré vďaka svojmu interiéru sú takmer plnohodnotná náhrada za NBCity
Tie sú v stave 4 z 10 jazdia, zvyšok buď porucha alebo nejaká záloha
Suma sumárum len na zabezpečenie výpravy treba 236 vozidiel a my máme nejakých 260+/- čo by malo stačiť ale nestačí evidentne treba navýšiť aspoň o nejakycy 40ks rezervu a hlavne do vozovne Petržalka ju treba
Z 88cky sa zobralo 10 vozov - 4 išli na X4 a 6 na 95. Mali byť aj na 53ke, ale tam posledné dni sú krátke vozy. Na 191 sú tiež krátke, čiže aj odtiaľ sa zobrali dlhé vozy. Nemyslím si, že ukončenie výluky pomôže zlepšiť situáciu s vozmi. Trocha pomôže keď sa uvoľnia autobusy zo 61tky, ale chýba dosť vozov. Stačí si pozrieť výpravu kde všade je oslabená kapacita.
A dnes nejazdia ani hrbáče, ani oranžové Citelisy (mimo školských spojov) a aj tak zvládli nahradiť dosť veľa kĺbových vozov, čiže tam tá rezerva je.
Plus sa dali kĺbaky na 95, keďže sa riedil interval aby boli voľní vodiči. To je ďalších 6 poradí. Čiže darmo sú oživené stariny a jazdenky, s ohľadom na stav všetkého to nevychádza.
A je naozaj prebytok kraťasov, keď navyše nie všetky elebusy môžu jazdiť? Načo sa potom držia hrbáče a oranžové Citelisy? Načo sa oživovala 3102?
Súhlasím, len neviem či chcú objednať ďalšie klbové...
Podla mna to budú robiť tak, že zvýšia interval a budú chodiť kratke čo je nelogické a nešetrné.
Na X4 sú 4 vozy a zobrali sa vtedy klbaky z linky 88 (som naozaj zvedavý, či sa tam vrátia po skončení výluky). Okrem toho sa vrátili do premávky niektoré jazdenky a 15 metrové Solarisy.
A petržalská údržba - keď nie sú ani ľudia ani diely, tak veľa sa toho nedá spraviť. Plus prvá séria NB 18 a Capacity už majú svoje roky a je potrebné ich nahradiť novými vozmi.
Tu je aj otázka, že na čo sa kúpilo toľko NS 12 (áno krátke vozy bolo treba, ale či až toľko), tých je prebytok teraz a kĺbových naopak nedostatok.
Predpokladam, ze rovnako ako u vodicov odchadzaju do dochodku aj dielenski, u nas v KE sa obcas stane, ze sa objednaju a dodaju nahradne diely, ale to nema kto spravit.
Dlhodobá neudržba a najstaršie vozy majú 13r, pár vozov sa vie preradiť možno z Trnavský/JD ale to nepomôže..
Pokiaľ sa nedajú peniaze na údržbu nebude mať čo jazdiť
Však len sumár sumárum dlhšie odstavené vozy 25+ soriek z toho 8 dlhšie ako 1/2 rok
Mbcc 10 z toho 6 dlhšie
Otokar 4 dlhšie ako 2 týždne
To je cca 40 vozov ktoré teraz chýba dennodenne
Hlavne tie Sorky a mbcc ktoré sú dlhodobo odstavené
Zvyšné busy nepozerám lebo jazdenky neviem v akom sú stave, pár solarisov 15m vie byť pojazednych a letiskové Solarisy nerátam lebo tie okrem 61 takmer nikde inde nie sú
Ale časť redukcie bola aj kvôli tomu, aby bolo aké harmoniky nasadiť na X4. Počkáme týždeň, či sa to zastabilizuje, ale skôr je problémom úroveň petržalskej údržby.
A prečo vlastne chýbajú klbáky? Však sa v poslednej dobe nevyraďovalo (ak nerátame náhradu novými vozmi), doprava sa redukuje takže ani turnusová potreba nemohla stúpnuť. Kde je problém? DPB šetril na údržbe a teraz je prekvapený že mu tie autobusy odchádzajú, alebo čo?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Viktor85