Ide mi o expres ako na hlavnej trati, nie IC, kde to nebude stat vsade. Ked to moze fungovat na 120, tak by som to privital aj inde aspon jednym parom, inak ti ludia budu chodit autom.
Okrajove casy su uplne najhorsim prvkom v celom PDO. Odchod alebo dva navyse vecer by zniesla snad kazda linka. Fascinujuce je ukoncenie Ex napolceste vo vselijakych Mikulasoch, lebo keby dorazil do Bratislavy o pol jednej, tak by sa urcite prinajmensom zrutil vesmir.
Chyba mi tam na juznej strane do KE nejaky par ex vlakov, jeden rano a jeden vecer a takisto nejaky ex vlak BA-BB-Mlynky(Margecany) rano tam a vecer spat, aby sa dalo dostat cca do 5.-5,15 do Slovenskeho Raja a okolia z BA aspon v sezone maj-oktober, nakolko to zastavovanie po novom v kazdej dedine je otras.
Dnes sa mi za ten rok Arrivy prvý krát podarilo ísť autobusom s funkčným hlásením zastávok (rozumej, bolo ho počuť). Bolo milé prekvapenie zistiť, že pri určitých zastávkach je k názvu zastávky pripnuté aj hlásenie o zastávkach na znamenie a povinnosti stlačiť STOP tlačidlo.
Inak pozerám znova ten PDO a až teraz som si všimol že v prvej etape sa ráta s hodinovým taktom na Ex1 (BA-KE). To by bolo veľmi výrazné a významné zlepšenie (aj keď ja osobne by som navrhoval linku vetviť striedavo do KE/PO), tak som zvedavý či sa to naozaj od 2024 podarí. Príde mi to trochu scifi
Musím ale povedať že hoci celkovo je ten PDO veľký posun vpred, tak obdivujem tvrdohlavosť s akou sa tvorcovia bránia zavedeniu normálneho rozsahu dopravy vo vzťahu k okrajovým časom. Úplne najviac ma fascinuje že hoci sa už konečne dospelo k poznaniu že regio linky okolo BA by mali mať celodenný takt 30 minút, tak na víkendy tam stále kreslia 60 minút... nechápem.
"BID nebola ochotna poskytnut vlakove data"
Pochopiteľne, keďže BID nie je pôvodcom a teda ani vlastníkom dát, tak ich poskytnúť nemôže. Dokonca nimi vo vhodnej spracovateľnej forme ani nedisponuje (asi 2x sa pracne opísali, ale je s tým toľko práce, že ten výsledok tomu nezdopovedá).
Návrh na zlepšenie mám - zobrazovať všetky linky len v ich oficiálnych trasách, bez ohľadu na jednoduchosť spracovania v zvyšných úsekoch. A ak je záujem zobrazovať aj iné vlakové trasy (napr. Rakúsko), tak ich dať do osobitných liniek bez označenia a tieto nezverejňovať do VZT.
Bude vylukovy grafikon, možno aj NAD, a tiež rozviazane pripoje v Galante.
Problém skôr bude budúci týždeň ešte bez vylukoveho grafikonu, ale už s výlukami.
Budúci rok budú možno spoľahlivejšie regio busy ako vlaky na 130.. Pôjde sa jednokoľajne od Trnovca pre reko trate. Všetko diaľkové bude meškať a osobáky predbiehať. Už teraz sú tam výluky cez deň.
Ok .,len minulý rok to tak bolo a bolo to prehľadnejšie. Ja by som to zapracoval do jedného a vyriešil poznámkami. R60 nezastavuje v úseku BA-Vajnory až Sládkovičovo a je to vybavené.
Dvojity pristup je tu preto, lebo do Komarna su len osobaky a par REX a vcelku prehladne kalendare. Ale potiahnut S50/R50 do Trencina by zabralo vela prace navyse, najma kvoli rychlikom a ich prevadzkovym rezimom, a to by vyrazne zvysilo narocnost na udrzbu. Udrziavat R50 v dnesnej podobe bude narocne v pripade vyluk alebo obmedzeni. Kazda dalsia zastavka to zhorsi. Pri S70/R70 je to len minimum roboty navyse. Ja to udrziavat nebudem, takze ak by si admin sekcie povedal, ze chce mat R50 do Trencina a je ochotny to manazovat, nie je problem.
Zmatok by bol odstraneny, keby existovala ochota poskytovat data. Podotykam, ze ani BID nebola ochotna poskytnut vlakove data, ked o ne kolegovia ziadali v minulosti.
Ak mas navrh na zlepsenie alebo aspon sprehladnenie, zhodnotime a zapracujeme.
Ja tu vidím dvojitý prístup - niektoré linky majú CP skutočne len v rámci trasy linky (R50) a niektoré majú v trase celej trate (R70). Tomuto síce nerozumiem (rovnako môže byť zaujímavá informácia o vedení vlaku do Komárna ako aj do Trenčína), ale je to rozhodnutie prevádzkovateľa webu. V čom však problém vidím je to, že mnoho ľudí považuje web iMHD.sk za oficiálnu stránku a bude v praxi prinášať problémy - zmätok cestujúcich, ktorá linka kam ide. O to viac, že každá linka je iná.
Jak44