Reply on: N/A #242316:
+ ostatní diskutéri na túto témuJa som sa dostal ku paliciam ako 21-ročný "čerstvý" majiteľ vodičského oprávnenia C získaného cez vojenskú katedru s minimálnou praxou aj na osobnom aute. Za komančov sa vrámci DPB dalo na trolejbuse jazdiť na výnimku bez VP skupiny D. Nebola to vôbec sranda, keď mi MZ vytiahol 8141 pred Hroboňku a zavelil "Sadaj za volant, ideme na to". 8141 bola klasika s odporovou reguláciou, kde si musel prvý stupeň jazdy "podržať", aby si sa vôbec rozbehol. Šírka voza 2,5 metra, riadená náprava meter za Tebou. Chvíľu to trvalo, aby som sa do toho dostal, ale naučil som sa. V kurze bol so mnou profesionál jazdiaci na V3S-ke, ten mal neskutočné problémy - jazdil cez obrubníky, lebo náprava na V3S je pred Tebou, jednoducho si nevedel na to zvyknúť.
Vrátim sa k téme - mladý "nevycválaný" 21 ročný vodič ako ja som nemal problém prispôsobiť sa rozmerom trolejbusu. Ale aby som nerobil ramená - aj ja som si prešiel vývojom, keď som si po polroku jazdenia myslel, že "už to viem a som majster volantu" a mal som "ťukes" voz do voza, chválabohu len s minimálnou škodou... Ako škola života to bola naozaj poriadna facka a ďalšie štyri roky som jazdil bez akýchkoľvek problémov a odjazdil som toho ako brigádnik naozaj dosť. Takže ani mladý vek nemusí byť prekážkou zodpovedného prístupu k jazdeniu, je to o charaktere. Na druhej strane prístup dnešnej mládeže k povinnostiam je dosť problémový, pre mnohých je "svet gombička", tak si z toho vyber...
ceres