Reply on: Urbanway 2423 #235625:
Najnovšie NS 12 diesel v Plzni to tuším tiež majú
. A prečo by Dáni dnes už Švédov nepustili, keď vrchol prekonali?
Myslel som skôr nové autobusy/trolejbusy (aspoň z 2010) a v západných krajinách. Išlo mi skôr o to, že prečo sa to zrušilo, pretože podľa mňa to bolo pre vodiča celkom dobré a cestujúcich to neobmedzovalo. Ani ja nepochybujem, že sa to nedá objednať, len som bol zvedavý, ako vyzerá a či vôbec existuje takýto Urbanway, Sor, Crossway, Mercedes, Solaris a pod.
Dispecer
https://imhd.sk/ke/galeria-media/203/Solaris-Urbino-15/222084/Interi%C3%A9r-Solarisu-Urbino-15-3519
Rumunsko:
https://imhd.sk/transport/galeria-media/558/Bucure%C8%99ti-Bukure%C5%A1%C5%A5/18793/Predn%C3%A1-%C4%8Das%C5%A5-interi%C3%A9ru
https://imhd.sk/transport/galeria-media/558/Bucure%C8%99ti-Bukure%C5%A1%C5%A5/140437/Interi%C3%A9r-autobusu-Mercedes-Benz-O530-Citaro-ur%C4%8Denom-na-linku-na-letisko-sa-nel%C3%AD%C5%A1i-od-interi%C3%A9ru-in%C3%BDch-autobusov-tohto-typu-ktor%C3%BDch-je-v-Bukure%C5%A1ti-tis%C3%ADc
https://imhd.sk/transport/galeria-media/558/Bucure%C8%99ti-Bukure%C5%A1%C5%A5/140404/Interi%C3%A9r-trolejbusu-Irisbus-Astra-Citelis-12T
A predpokladám, že odkazy na riešenie vstupov do viacerých električiek rôznych výrobcov pre rôznych dopravcov v rôznych krajinách ti tu nemusím dávať (napr. Alstom, Bombardier, CAF, Stadler i Škoda)...
Každopádne, je možné badať, že niektoré krajiny / dopravcovia od takýchto riešení skôr ustupovali (príp. ich nikdy nemali zavedené), takže je ich skôr ako šafránu. Ako to zmení COVID-19 uvidíme najskôr až v priebehu najbližších rokov. Stále si však dovolím tvrdiť, že ak si to niektorý dopravca vyžiada, skoro všetci výrobcovia (ak nie všetci) na takúto požiadavku riešenie majú (alebo sú schopní ho vytvoriť).