Reply on: Urbanway 2423 #235631:
Nič sa nezrušilo. V západných krajinách sa to hľadá ťažko, keďže to tam nikdy veľmi nemalo tradíciu - zvyčajne buď vodič priamo predáva, alebo kontroluje lístky. A u nás to dokopy nikto neobjednával, lebo brali defaultnú špecifikáciu prispôsobenú pre najväčšie trhy. Ale to súvisí s tým, ako sa píšu výberká v týchto končinách, zvyknutých stále na socialistický systém "čo výrobcovi napadne, to nám dodá"...
Myslel som skôr nové autobusy/trolejbusy (aspoň z 2010) a v západných krajinách. Išlo mi skôr o to, že prečo sa to zrušilo, pretože podľa mňa to bolo pre vodiča celkom dobré a cestujúcich to neobmedzovalo. Ani ja nepochybujem, že sa to nedá objednať, len som bol zvedavý, ako vyzerá a či vôbec existuje takýto Urbanway, Sor, Crossway, Mercedes, Solaris a pod.

Valec
A teraz si zober možnosti v IDS BK, konkrétne koľko liniek máš takých, ktoré sú čisto prípojné. Z hlavy ma napádajú 4, no nech ich je raz toľko. Ostatné berú ľudí aj z iných zastávok. A neviem či bude práve najvhodnejšie, ak napr. spoj z MA do Gajár bude čakať 15 min. na zmeškaný vlak a spolu s ním budú čakať ľudia aj na ďalších zastávkach, ktorí vlakom vôbec necestovali.
Tie čisto nadväzné by teoreticky mohli čakať do aleluja aj dnes. Ale ten čakajúci autobus sa raz musí aj vrátiť a robiť spoj od ďalšieho vlaku.... aby sa vo výsledku celá špička nerozpadla len kvôli tomu, že to meškanie sa už nedobehne (viď častá realita na trati 131). A tiež nie je celkom reálne, aby bolo k dispozícii v regióne toľko záložných vozidiel, koľko je nadvazných liniek aby mohli zaskočiť v prípade meškania na jednej trati.
Ale v blízkej budúcnosti sa aj dispečerské riadenie bude riešiť.