Reply on: Kami #23225:
Ak by sa mne stalo, ze vodic na zastavke na znamenie nezastavi napriek tomu, ze som v dostatocnom predstihu dal znamenie, tak by som isiel k nemu a oznamil mu to. Ak by to vyriesil slusne s tym, ze by ma okamzite vypustil (teda ak sa bude dat - napr. na dialnici alebo moste je to samozrejme blbost), tak by to ostalo medzi nami. Ak by bol neslusny, tak volam z mobilu dispecing, priamo vo vozidle, linka, poradie, etc., vsetko poviem. Osobne sa mi to este nestalo, ale raz, ked som isiel linkou 20 z DNV do Dubravky, tak som videl podobny pripad. Jeden cestujuici chcel vystupit na zastavke Krapas, videl som ako tlacil znamenie, nad dverami sa rozsvietila zelena kontrolka (Ik415). Vodic zabudol v zastavke zastavit. Cestujuci presiel ku kabinke, oznamil mu to. Vodic pribrzdil, zastavil, otvoril mu predne dvere. Nebolo ziadne urazanie, zvysovanie hlasu ani gestikulovanie. Myslim, ze toto je pripad, ktory sa da odpustit, vsak sme len ludia, kazdy sa moze pomylit. Cestujuci sa sice kusok previezol, ale tych par metrov (cca 50) moze kludne prejst.
Andrej (Anndy008)
Ze vraj sa jedna o "rucnu brzdu" resp. vyrobcom nazyvanu "nouzova brzda", u nas povazovna a skusana, ako rucna. Problemy su dva - jednak, ze cas reakcie, kym to zacne brzdit je vyse 1s a za dalsie, ze zo 40kmh rychlosti to zabrzdi az na viac ako 10-tich metroch - resp. ze brzdna draha je dlhsia, ako 10m.
berte to s rezervou - najma podrobnosti.