Reply on: Ámos #231901:
Cenu by som dával do porovnania skôr za predĺženie ružovej doliny, ak chceš porovnávať ako Laminatron uviedol, Ťahať dlhúúúú rovnú trolej a prejsť krížom križovatkou ako Patrónka je trocha fucka rozdiel.. Keď to však spojíš so životnosťou trate ktorá je 3x vyššia ako životnosť vozidla (ok, v podmienkach Bratislavy len 2x), a po dlhodobých skúsenostiach so segregovanou traťou a jazdou špeciálnych vozidiel na ňu (nemôžeš inde použiť, a keď vypadnú, máš problém), tak sa ooomnoho viac vyplatí aj len pri premávke L32 trolejbusová trať (navyše sa prepojí DD trať, takže posilová 33 už nebude vyžadovať tatrovky a 31Tr).
Ike
Nehovoriac o tom, že sa tak trocha zabúda, že nemalá časť znečistenia a prašnosti nepochádza z výfukov, alebo z brzdových platničiek a práve elektromobily sú z dôvodu ich divokej akcelerácie nemalým producentom (tým netvrdím, že stará škodovka s Euro -20 alebo roztúrované 5 ročné BMW je balzam pre prírodu).
Takže opäť, môj trochu subjektívny pocit je, že celý elektrotrend je tak trocha bublinka.
Pri elektrobusoch platí to isté len v menšom. Na nosné linky ich nedáš, na doplnkové slúžia ako hračka, navyše drahá, náročná. Trolejbus, oproti tomu, môže (a v Bratislave vo vybraných reláciách aj je) slúžiť ako nosná doprava.
Parciálny trolejbus je kompromisom. V podstate ho Martin pomenoval správne. Je to taký plug in. Môžeš ho používať ako bežný trolejbus a môže zliezť z trasy. Win win.