Radšej nech tam vetrá (ak príde o niečo skôr), ako by mal na posledných zastávkach nabrať meškanie 2-3 min. Napríklad z dôvodu naplánovaných prestupov na iné linky ako napr. 23, 123/36 či 26.
Ako písal Valec.
Pokiaľ je dopyt od chodca, fáza ma fixnú dĺžku, ale prechodová fáza do ďalšej fázy je dlhšia, keďže je pomerne dlhý medzičas na prejdenie cez 5 jazdných pruhov.
Naozaj, mimo večerných hodín som nezažil, že by niekto z Húščavovej išiel presne, možno zopárkrát sa stalo, že odchádzal s meškaním okolo 50 sekúnd, ale to už tých 10 sekúnd do odchodu počkať môže. Dve minúty tam boli málo a nielen kvôli semaforom... A so semaformi v Dúbravke sa asi nebude robiť nič, pritom minimálne tri z nich sú tam zbytočné (myslím tie iba pre chodcov). A tie na križovatkách sú zle nastavené, to už sa riešilo, aj keď v minulosti to bolo ešte horšie. Napr. L84 sa v smere Ovsište len ojedinele podarí včasný odchod z mojej zastávky Drobného, väčšinou mešká minútu až dve, ale to vie niekedy dobehnúť a od Patrónky už ide opäť včas.
Ak ma odhad neklame, linka 83 je u mňa počtom využitých spojov po linkách 5 a 4 na treťom mieste. Zaoberanie sa prekopávaním minútok je vo svojej podstate bezpredmetné, pokiaľ nemáš poriešenú preferenciu na križovatkách... keď ti vyjde odbočenie z Lamačskej doľava aj z Harmincovej doprava, si v suchu. Keď na oboch vychytáš čerstvé červené, na Damborského si -1:30. Radšej nech sa v záverečnej fáze linky mešká 2 minúty, ako by bolo treba na druhej zastávke od konca zastaviť kvôli času.
1m = 100cm, takže ešte potrénuj stonásobné zlepšenie a môžeš ísť jazdiť do automatického metra, čo potrebuje presnosť 1 cm, aby sedeli dvere na skrini s dverami na nástupišti...
na niektorych typoch vozidiel mam odkrutenych aj par koleciek s cestujucimi na linkach a to ze je konstrukcne ovladanie brzdy odlisne mi problem pri jazdeni nerobilo (ale tak aj s vlakom som bol schopny zastat na meter presne bez treningu, tak mozno to mam natrenovane z minulych zivotov :-D)
Hej a koľkokrát si tu v Dúbravke bol, aby si mohol povedať, že je niečo zbytočné? Cez týždeň hádam 9 z 10 spojov naberalo meškanie aj viac ako tie dve minúty, prísť na zastávku Drobného včas bolo takmer nemožné (jedine cez víkendy alebo vo večerných hodinách) a Lipského teda nie je pár zastávok pred koncom. Najhoršie úseky z môjho pohľadu boli Mokrohájska - Húščavova a Švantnerova - Alexyho, vďaka CSS. Samozrejme najlepšie by bolo vyriešiť to, aby tam autobusy čakali čo najmenej, ale napr. križovatka Harmincova X Lamačská cesta je dosť frekventovaná a autobusy tadiaľ chodia rôznymi smermi.
Ešte koncom marca si na L83 s kĺbovou SORkou pamätám jazdu, keď sme aj bez stlačenej stopky za bieleho dňa zastavili na Štepnej kvôli náskoku... riešiť dve minútky pár zastávok pred koncom linky a hlavne v tak nevyspytateľnom úseku ako je Dúbravka je ozaj zbytočné.
A ide naozaj o trasu manualne nastavenu dopravcom, alebo je to tradicne TransData riesenie "aha, ono to vie fungovat automaticky" ktore najde nahodnu trasu medzi bodmi cez vnutrosidliskove ulicky?
To viem a daval som sem fotky busov bludiacich po sidlisku co ani tu sipku nepochopili / nevsimli si / a ani sa nedivim ked (ak) sa tu nikdy nic neznacilo a zrazu sipka sprejom na zemi, mozno by som si ju tiez nevsimol (napr. Z auta som ju nevidel nikdy).
Otazka bola skorej vseobecna, ci sa nejake systematicke znacenie alevo nieco podobne (ja neviem, mapa v kazdom voze; popis jazdy nieco na sposob textoveho prepisu z google maps; fotky krizovatiek co si moze vodic pozriet na konecnej, cokolvek...) skusalo/pouzivalo v BA alebo inde v tychto koncinach
Sledujuc tohoto chudaka vycuvavajuceho zo stavebneho pruhu (smerujuceho na Levarsku) na Karloveskej mi napadlo - znaci alebo znacil niekedy v minulosti DPB (prip. iny podnik v Ceskoslovensku) trasy liniek pramo na krizovatkach? Videl som to napr. v Sydney, aby krutit volantom mohol kazdy inteligentnejsi od opice, tak doslova na kazdej jednej krizovatke je rozcestnik ktora linka ma odbocit kam. Tam je to dane aj velkostou mesta a nulovou poznatelnostou "cudzich stvrti" aj medzi domorodcami. Spoliehali sme sa na Slovensku vzdy na "mpoznanie miestopisu", ako sa to vyzadovalo napr aj j taxi-karov?
"princip brzdenia je iny ako vo autach, brzdy sa ovladaju elektricky-vzduchovo"
zasadne iny je princip brzdenia na zeleznici (vlaky), kde menis tlak v brdnom systeme odpustanim/dopustanim vzduchu do systemu (a pokled tlaku znamena narast brdnej sily), ale ked som mal moznost jazdit s vozidlami MHD (ci uz cestnymi - autobus, trolejbus, alebo kolajovymi - elektricka) tak som az tak zasadny rozdiel v sposobe brzdenia oproti autu nepostrehol.... (teda az na T6ky, kde mas brdu na rucnom radici a nie na pedaly pod nohou, ale aj to je len cisto umiestnenim; na skodovke som tu cest zatial nemal)
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
si
zasadne iny je princip brzdenia na zeleznici (vlaky), kde menis tlak v brdnom systeme odpustanim/dopustanim vzduchu do systemu (a pokled tlaku znamena narast brdnej sily), ale ked som mal moznost jazdit s vozidlami MHD (ci uz cestnymi - autobus, trolejbus, alebo kolajovymi - elektricka) tak som az tak zasadny rozdiel v sposobe brzdenia oproti autu nepostrehol.... (teda az na T6ky, kde mas brdu na rucnom radici a nie na pedaly pod nohou, ale aj to je len cisto umiestnenim; na skodovke som tu cest zatial nemal)