Ako písal Valec.
Pokiaľ je dopyt od chodca, fáza ma fixnú dĺžku, ale prechodová fáza do ďalšej fázy je dlhšia, keďže je pomerne dlhý medzičas na prejdenie cez 5 jazdných pruhov.
Naozaj, mimo večerných hodín som nezažil, že by niekto z Húščavovej išiel presne, možno zopárkrát sa stalo, že odchádzal s meškaním okolo 50 sekúnd, ale to už tých 10 sekúnd do odchodu počkať môže. Dve minúty tam boli málo a nielen kvôli semaforom... A so semaformi v Dúbravke sa asi nebude robiť nič, pritom minimálne tri z nich sú tam zbytočné (myslím tie iba pre chodcov). A tie na križovatkách sú zle nastavené, to už sa riešilo, aj keď v minulosti to bolo ešte horšie. Napr. L84 sa v smere Ovsište len ojedinele podarí včasný odchod z mojej zastávky Drobného, väčšinou mešká minútu až dve, ale to vie niekedy dobehnúť a od Patrónky už ide opäť včas.
Ak ma odhad neklame, linka 83 je u mňa počtom využitých spojov po linkách 5 a 4 na treťom mieste. Zaoberanie sa prekopávaním minútok je vo svojej podstate bezpredmetné, pokiaľ nemáš poriešenú preferenciu na križovatkách... keď ti vyjde odbočenie z Lamačskej doľava aj z Harmincovej doprava, si v suchu. Keď na oboch vychytáš čerstvé červené, na Damborského si -1:30. Radšej nech sa v záverečnej fáze linky mešká 2 minúty, ako by bolo treba na druhej zastávke od konca zastaviť kvôli času.
1m = 100cm, takže ešte potrénuj stonásobné zlepšenie a môžeš ísť jazdiť do automatického metra, čo potrebuje presnosť 1 cm, aby sedeli dvere na skrini s dverami na nástupišti...
na niektorych typoch vozidiel mam odkrutenych aj par koleciek s cestujucimi na linkach a to ze je konstrukcne ovladanie brzdy odlisne mi problem pri jazdeni nerobilo (ale tak aj s vlakom som bol schopny zastat na meter presne bez treningu, tak mozno to mam natrenovane z minulych zivotov :-D)
Hej a koľkokrát si tu v Dúbravke bol, aby si mohol povedať, že je niečo zbytočné? Cez týždeň hádam 9 z 10 spojov naberalo meškanie aj viac ako tie dve minúty, prísť na zastávku Drobného včas bolo takmer nemožné (jedine cez víkendy alebo vo večerných hodinách) a Lipského teda nie je pár zastávok pred koncom. Najhoršie úseky z môjho pohľadu boli Mokrohájska - Húščavova a Švantnerova - Alexyho, vďaka CSS. Samozrejme najlepšie by bolo vyriešiť to, aby tam autobusy čakali čo najmenej, ale napr. križovatka Harmincova X Lamačská cesta je dosť frekventovaná a autobusy tadiaľ chodia rôznymi smermi.
Ešte koncom marca si na L83 s kĺbovou SORkou pamätám jazdu, keď sme aj bez stlačenej stopky za bieleho dňa zastavili na Štepnej kvôli náskoku... riešiť dve minútky pár zastávok pred koncom linky a hlavne v tak nevyspytateľnom úseku ako je Dúbravka je ozaj zbytočné.
A ide naozaj o trasu manualne nastavenu dopravcom, alebo je to tradicne TransData riesenie "aha, ono to vie fungovat automaticky" ktore najde nahodnu trasu medzi bodmi cez vnutrosidliskove ulicky?
To viem a daval som sem fotky busov bludiacich po sidlisku co ani tu sipku nepochopili / nevsimli si / a ani sa nedivim ked (ak) sa tu nikdy nic neznacilo a zrazu sipka sprejom na zemi, mozno by som si ju tiez nevsimol (napr. Z auta som ju nevidel nikdy).
Otazka bola skorej vseobecna, ci sa nejake systematicke znacenie alevo nieco podobne (ja neviem, mapa v kazdom voze; popis jazdy nieco na sposob textoveho prepisu z google maps; fotky krizovatiek co si moze vodic pozriet na konecnej, cokolvek...) skusalo/pouzivalo v BA alebo inde v tychto koncinach
Sledujuc tohoto chudaka vycuvavajuceho zo stavebneho pruhu (smerujuceho na Levarsku) na Karloveskej mi napadlo - znaci alebo znacil niekedy v minulosti DPB (prip. iny podnik v Ceskoslovensku) trasy liniek pramo na krizovatkach? Videl som to napr. v Sydney, aby krutit volantom mohol kazdy inteligentnejsi od opice, tak doslova na kazdej jednej krizovatke je rozcestnik ktora linka ma odbocit kam. Tam je to dane aj velkostou mesta a nulovou poznatelnostou "cudzich stvrti" aj medzi domorodcami. Spoliehali sme sa na Slovensku vzdy na "mpoznanie miestopisu", ako sa to vyzadovalo napr aj j taxi-karov?
"princip brzdenia je iny ako vo autach, brzdy sa ovladaju elektricky-vzduchovo"
zasadne iny je princip brzdenia na zeleznici (vlaky), kde menis tlak v brdnom systeme odpustanim/dopustanim vzduchu do systemu (a pokled tlaku znamena narast brdnej sily), ale ked som mal moznost jazdit s vozidlami MHD (ci uz cestnymi - autobus, trolejbus, alebo kolajovymi - elektricka) tak som az tak zasadny rozdiel v sposobe brzdenia oproti autu nepostrehol.... (teda az na T6ky, kde mas brdu na rucnom radici a nie na pedaly pod nohou, ale aj to je len cisto umiestnenim; na skodovke som tu cest zatial nemal)
U autobusových liniek tých restov je ...Na rozdiel od električiek, tam sa nedeje kompletné prekopávanie chrono raz za x rokov. Také 83/84 sa dočkali pridania asi 2-3? minút v Dúbravke v smere jazdy ku Krížu, čo bol problém už minimálne 8 rokov. (Teda že po Patrónku, možno Mokrohájsku sa dalo za určitých podmienok ísť načas, ale v Dúbravke začalo postupne narastať meškanie).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Jak44