Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Adammsvk #231165:
Este ked bola predchadzajuca etapa vyluky, tak pred odbocenim do protismeru bola na vozovke nasprejovana navigacia pre X5, aby presla do protismeru.
Sledujuc tohoto chudaka vycuvavajuceho zo stavebneho pruhu (smerujuceho na Levarsku) na Karloveskej mi napadlo - znaci alebo znacil niekedy v minulosti DPB (prip. iny podnik v Ceskoslovensku) trasy liniek pramo na krizovatkach? Videl som to napr. v Sydney, aby krutit volantom mohol kazdy inteligentnejsi od opice, tak doslova na kazdej jednej krizovatke je rozcestnik ktora linka ma odbocit kam. Tam je to dane aj velkostou mesta a nulovou poznatelnostou "cudzich stvrti" aj medzi domorodcami. Spoliehali sme sa na Slovensku vzdy na "mpoznanie miestopisu", ako sa to vyzadovalo napr aj j taxi-karov?
Od 1.8.19 je Trnava (iba ŽST) zaintegrovaná do IDS BK. Samozrejme bez rýchlikov...
Reply on: byvaly #231148:
"princip brzdenia je iny ako vo autach, brzdy sa ovladaju elektricky-vzduchovo"
zasadne iny je princip brzdenia na zeleznici (vlaky), kde menis tlak v brdnom systeme odpustanim/dopustanim vzduchu do systemu (a pokled tlaku znamena narast brdnej sily), ale ked som mal moznost jazdit s vozidlami MHD (ci uz cestnymi - autobus, trolejbus, alebo kolajovymi - elektricka) tak som az tak zasadny rozdiel v sposobe brzdenia oproti autu nepostrehol.... (teda az na T6ky, kde mas brdu na rucnom radici a nie na pedaly pod nohou, ale aj to je len cisto umiestnenim; na skodovke som tu cest zatial nemal)
Reply on: 810zssk #231160:
U autobusových liniek tých restov je ...Na rozdiel od električiek, tam sa nedeje kompletné prekopávanie chrono raz za x rokov. Také 83/84 sa dočkali pridania asi 2-3? minút v Dúbravke v smere jazdy ku Krížu, čo bol problém už minimálne 8 rokov. (Teda že po Patrónku, možno Mokrohájsku sa dalo za určitých podmienok ísť načas, ale v Dúbravke začalo postupne narastať meškanie).
Reply on: 810zssk #231160:
Myslený je smer Nové SND, sorry 🙂
Apropo, chronometráže: Hodlá niekto niekedy niečo robiť s 29 ktorá v nočnej chronometráži úplne konzistentne mešká z Vodárenského múzea vždy 2 minúty? 🙂 Pravidelne tým cestujem a dosť ma to irituje.
Reply on: JaNa #231157:
Chronometráže sú OK, linka sa dá vyjazdiť s max. minútovým meškaním. Problém nastane len, ak sa náhodou stretne viac liniek naraz na Nám. SNP (kde sa vzájomne zdržia) alebo ak vodiči jazdiaci do leta len na starých vozidlách dostávajú postupne papiere aj na nové a ešte s nimi nie sú zžití.
Reply on: JaNa #231156:
Teraz je interval 7-8 minút. Čo bude po výluke, to podľa mňa ešte ani v DPB a na magistráte netušia. Či sa vrátia pôvodné linky, alebo ostane modifikovaný jednolinkový variant.
Reply on: david1 #231152:
Tak potom je problem ako som pisal ze zle vypocitane chronometraze ked je problem stihat grafikon vo vecernych hodinach, cez spicku je potom CP zbytocny uplne.🙂
Reply on: mirec240 #231155:
Tak nabuduce asi pojdem na skorsiu L9. Len som narazal na to ze tu bol nedavno clanok o tom ze sa optimalizovali casy na Astronomickej hlavne vo vecernych hodinach aby nadvazovali na L67 a L87 a na prestup nechali 1-2 minuty ci uz podla standtartneho CP alebo terajsieho vylukoveho CP. Byvam v casti PB kde jazdi iba L67. L201 mam cca 2km co nieje velmi prakticke. Este teoreticky L70 je tak cca 1km takze ju niekedy vyuzijem. Mimochodom L9 ma standartne 15min. vo vecernych hodinach to len teraz cez vyluku je taky luxusny int. ze nieje problem ist o jeden spoj skor.
Reply on: JaNa #231145:
Nechávať si 1-2 minúty na prestup nie je veľmi logické, zvlášť v prípade, že jedna z liniek ma celkom hustý interval (L9 aj po 21 večer interval 7-8 minút). Takže bolo by dobré sa na to nespoliehať a ísť na predošlý spoj (pokiaľ nechceš riskovať 30 minút čakania) alebo keď sa nedá, tak voliť alternatívne spojenie (neviem presne kam cestuješ, ale do Vrakune/PB sa dá dostať aj s L201 s prestupom pri Saleziánoch).
Reply on: JaNa #231143:
Troll.
Reply on: JaNa #231143:
na jednej strane pises, ze si sa po dlhsej dobe unuval vyuzit MHD, na druhej strane hned v tretej vete pises "velmi rozsireny nesvar v DPB". Tak ako teda vies, co je velmi rozsirene, ked si MHD uz dlhsiu dobu nepouzil? 😃
navyse si si pomylil stranky DPB s fanusikovskou strankou, ale zase nie si prvy a ratam, ze ani posledny 😃
Reply on: JaNa #231143:
Vodičke , ktorá je nová a v je práci druhý deň sa ani nečudujem , že mešká. Ide ešte opatrne a pomalšie aj tam , kde by nemusela.
Bez ohľadu na to L3/9 mešká v obidvoch smeroch nie len v špičke, kde sa aj dobiehajú vozy , ale aj večer.

Reply on: 810zssk #231150:
Jaj a zabudol som ze v tom "rannom bloku" su potom aj nejake tie delene popisane nizsie.
Reply on: vinetu #231146:
Predpokladam ze pri bode 3 si sa pytal na rozvrhnutie sluzieb. Kedze si pouzil slovo "delene" tak si dostal odpovede ohladne jedneho konkretneho typu sluzieb ktore sa nazyvaju delene 🙂

V zasade sa robia ranne, poobedne a spominane delene sluzby. Spravidla v jednom 4-, alebo 5-dnovom bloku sluzieb robis ranne, potom mas dva dni volno a potom mas dalsi blok poobednych. Toto je podla mna btw hlavny argument proti praci v DPB lebo ti sialene lieta biorytmus a moze sa ti stat ze jeden den ides spat o druhej a o dva dni zas o druhej vstavas.

Ranne sluzby maju prve nastupy kratko pred 4:00, posledne poobedne sluzby na trolejbusoch koncia kusok po polnoci (okrem jednej 210 ktora je do 1:15). To su tie extremne casy, existuju aj sluzby s neskorsim nastupom a skorsim ukoncenim. Ale dochadzanie Slovak Linesom si velmi neviem predstavit, ich spoje zacinaju dost neskoro.

Nocne na tbusoch sa ta velmi netykaju, lebo sice dve existuju, ale su "sukromne" takze bezny vodic ich dostane raz za uhorsky rok. To je potom od cca 19tej do 5tej. Ale zas na taketo sluzby sa da velmi dobre cestovat aj z regionu.
Reply on: vinetu #231146:
Jedna vec na zváženie je práve autobus/trolejbus, ale druhá, ktorú možno ovplyvníš, možno nie, je výber vozovne a zadelenia. V prípade nízkeho počtu vodičov (ako napríklad teraz) snáď tvojej požiadavke na vozovňu vyhovejú, teda ak dochádzaš prímestským busom na Nivy, tak máš všetky štyri prevádzky cca. rovnako ďaleko. Ak by si povedzme robil na kĺbovom t-buse na Hrobonke, tak budeš tri-štyri dni v týždni robiť Čiližskú, z takej Trnávky sa na Vrakunské linky v podstate ani nedostaneš. Niektorým je jedno, čo jazdia, ja by som sa napríklad so zadelením s dvomi-tromi linkami nevedel zmieriť.
Reply on: vinetu #231146:
Odpovedam ako byvaly zamestnanec a nakoniec aj uvediem preco som robil aj odisiel, samozrejme co tu pisem je moj osobny nazor, postrehy, kazdy moze mat iny pohlad na vec, veci sa mohli za tych cca 5 rokov zmenit.. :

1,2, predpokladam ze mas len skupinu B, tak sa robi kurz na D, najprv na autobusy, potom na trolejbusy. Dlzka zavisi od poctu uchadzacov a zaroven aj casu instruktorov ( musi sa najazdit urcity pocet hodin ),odhadoval by som to medzi 3-6 mesiacov, pokym ti ale bezi zakladny dielensky plat.Najtazsie je tzv to, ze kolesa mas vzadu a musis si zvyknut na rozmery vozidla, nadbiehat si v zakrutach aby si nenicil gumy o obrubniky ( taka pneu stoji s diskom ajcca 1000e keby znicis , zaroven mozes oskriet voz..),zachadzanie do zastavok , a samozrejme brzdenie aby ti ludia nepopadali ( princip brzdenia je iny ako vo autach, brzdy sa ovladaju elektricky-vzduchovo ( ale pedalom..). Vozidla su automaty, neriesis radenie..

3, na delene zmeny je extra zadelenie, princip byva na vykrytie spiciek, cize robia sa cez tyzden pocas roka a su napriklad od 5.30-11.30 , 14.30-18.30 . Je rozdiel jazdit v spicke ( ked sa vsetci niekam ponahlaju, je vela aut, naberas meskanie, zvyknes mat aj malu prestavku na konecnej, vyssy stress) a ked to porovnas mimo spicky, mas menej ludi, stihas cca grafikon, mas aj dlhsie prestavky. Inak povedane menej sa narobis. Dalsia vec ze do prace chodis 2x ( doobeda a poobede a cely den mas v pase) , zato mas nejaku kompenzaciu cca 3e na den. No spocitaj si ci sa ti to oplati ked mozes robis normalne sluzby odcca 4-13.00 a mas zvysny den pre seba.
Naopak kto to robi, su zvycajne taki, ktory byvaju v blizkosti, alebo v centre. Ten ranny diel zacina vo vozovni, ale napriklad poobedny moze byt striedanie na trati.

4, v hrubom tak ako je uvedene, tym ze sluzby byvaju dlhsie ako je uvazok, tj napriklad priemer 8.5hod denne x 20dni x 6.5e/hod = 1100e v hrubom + priplatky a odmeny cca 250e v cistom = 834+250= 1084;
5, bez auta sa nezaobides, na vela spojov sa neda spoliehat ze chodia spolahlivo a nacas. Niektori to riesia aj tak ze su tu na ubytovni alebo najme, to mas tak cca 100-200e za najom a pocas tyzdna ako robia su na ubytovni, a na vikend idu domov..

Preco som bol vodicom, je to fajn ako ziskat prax s vozidlami a zaroven ti preplatia kurz a daju aj prispevok, na zaciatok pokym sa zaviazes 2-3 roky to je fajn rychlo to ujde ziskas neocenitelnu prax, vyplata ani raz nemeskala..
Preco som odisiel, je to mestky podnik, co sa tyka platov narast byva velmi maly( akoze pridaju na hodinovej sadze ale uberu zas inde -hranie sa s cislami aby to dobre vyzeralo ), je to mestsky podnik a zodpovedny sa vyhovaraju ze nie su peniaze na platy pritom inde sa mina za sluzby, diely, vozidla radovo viac, cize konkurencne napriklad ked to porovnam s kurierstvom kde teraz robim, vozim baliky nie ludi, nemam taku zodpovednost ( nehrozi mi vseobecne ohrozenie keby prudko zabrzdim a zrani sa niekto ), a platovo zarobim za rovnaky cas okolo 30% viac.
A ponovom treba brat aj ohlad na urcitu stratu sukromia, kedze su facebookove skupiny, kde sa foti hocico ohladne mhd ( napriklad ked mas v kabine hlasnejsie pustenu hudbu, nefunguje klimatizacia za ktoru nemozes ze nejde atd..).
A hlavne, musi ta praca bavit. Osobne co sa tyka este porovnania ist jazdit autobus - trolejbus. Uz financne to nie je taky rozdiel, u trolejbusu ti berie pozornost ze mas zberace ( palice ), treba jazdit v oblukoch, cez vyhybky pomalsie - ina technika jazdy. Osobne ja som ku koncu uz radsej jazdieval na autobusoch ako na trolejbusoch ( viacej pozornosti venujes premavke, platovo nebol taky rozdiel )
Berte to ako moj osobny nazor, kazdy moze mat iny pohlad na vec..
Reply on: vinetu #231146:
1. Tbusy neviem či je niečo najťažšie, busy nič také extra. Máš tam teóriu o konštrukcií vozidla, sociálnu legislatívu na kvalifikačnú kartu vodiča, nejaké prednášky týkajúce sa už práce v DPB (nehodové udalosti, ovládanie palubného počítača a pod..) a potom samotné jazdy.
2. Z VP B na D asi 3-4 mesiace? cca. Vrátane tých kurzov na KKV.
3. Delené smeny:
- Ranný diel - nástup medzi 3:40 a cca 6. hod, ukončenie medzi cca 8:30 a 10. hod (veľmi približne).
- Poobede nástup veľmi približne medzi 12:50 a 14:50, ukončenie medzi 18:30 a 20:30. Zvyčajne máš tzv. služobné zadelenie, kde je "kolobeh" rôznych služieb, niekedy je v tom zadelení 4-5 služieb, niekedy 22 a pri tzv. celodenkách, ktorí robia 4+2 (4 dni robí 2 dni voľno) býva tých služieb aj viac (spolu napr. 84 či 96).
5. Buď sa vieš dohodnúť, že Ti budú dávať smeny aby Ti vyhovovali prímestské busy, alebo musíš dochádzať vlastným autom/taxíkom/na bicykli/ s kolegom.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.