Reply on: Ike #230539:
Závery máš síce správne ale pár nesprávnych premís by sa našlo:1) Tie percentá ciest a prepravných výkonov sú platné pre celé Slovensko, takže zahŕňajú stovky obcí bez železnice.
2) Diesel pod drôtmi nie je drahý, to je šotoelektrofilná dogma, stojí predne toľko ako diesel na wireless trati. Priamy vlak do BA Hbf. má iné problémy - nedostatočnú kapacitu trate medzi Zohorom a BA Hbf.
Ike
Obce na trati sú:
Záhorská Ves - 1 875 obyvateľov,
Vysoká pri Morave - 2 319 obyvateľov.
Zohor - 3 330 obyvateľov.
Celkový počet obyvateľov na trati (a aj to je tam IMHO Zohor zarátaný nesprávne) je 7 524.
Podľa mobilitného prieskumu SR v roku 2015 (uznávam, nie je najaktuálnejší):
1. z celkového počtu ciest sú 2 % ciest vykonávané železničnou dopravou,
2. z celkového prepravného výkonu je 11 % vykonávaných železničnou dopravou (tu to deformuje diaľková doprava),
3. z počtu ciest do 30 km sú 2 % ciest vykonávané železničnou dopravou,
4. z objemu dopravného výkonu do 30 km sú 3 % vykonávané železničnou dopravou.
Keďže IMHO prepravný výkon nie je na takejto krátkej trati relevantný, bavme sa o cestách.
Ak teda železničná doprava predstavuje 2 % ciest, potom je potenciál cestujúcich železničnou dopravou na tejto trati pri maximalistickom scenári 7 524 x 0,02 = 150 osôb.
Poloha zastávok a atraktivita železničnej dopravy na tejto trati je už so spomenutých dôvodov zlá a preto je potenciál ešte menší. Z interných zdrojov z prieskumov môžem potvrdiť, že je tomu tak a zrušenie dopravy na tejto trati sa dotkne doslova jednotlivcov. 15 cestujúcich priemerne za víkend je hádam dosť silný argument.
K samotnému potenciálu:
1) trať spája 3 vidiecke sídla strednej veľkosti, ktoré sa vyznačujú stabilným počtom obyvateľov v medziročných intervaloch
2) obce sa nenachádzajú na hlavných tranzitných ťahoch a vzhľadom na svoju veľkosť majú kapacitne postačujúcu infraštruktúru. Tá by postačovala aj v prípade ak by obce zdvojnásobili svoje počty obyvateľov, čo je najväčší extrém na Slovensku, ktorý podstúpila zatiaľ len obec Chorvátsky Grob a blízko k tomu mali obce Miloslavov a Dunajská Lužná. Ak by vznikali dopravné kolóny, vysoko pravdepodobne by vznikali na vstupe do Bratislavy, eventuálne vstupe do Stupavy, nie však v spádovom regióne trate,
3) Ak by sa aj trať obnovila, neodbúral by sa prestup v Zohore, pretože priamy vlak Záhorská Ves - Bratislava (hoci je to v PDO BSK) je galaktická hlúposť, ktorá by bola jednak drahá (diesel pod drôtmi) a jednak by búrala takt (vlak s odlišnou rýchlosťou) na 110ke.
4) Autobusy sa na tejto trati nezrušia a zavedenie vlaku by znamenalo hybridnú prevádzku, pričom trendom vo svete je združovať cestujúcich do jedného módu.
5) Autobusy vedia ponúknuť početnejšiu atraktívnejšiu a rozdelenejšiu ponuku.
So Samovou kritikou systému vybavenia cestujúcich a nespoľahlivosti (tu má prsty nemenovaný starosta, ktorého protiargumentom je "drž hubu") plne súhlasím.
Iný dopravca by nebol riešenie. To proste nie je relácia na železničnú dopravu.