Reply on: 810zssk #228841:
Viem, že teraz vyzniem veľmi pravicovo, ale spýtam sa otázku: Akcionárovi (mestu) to nevadí, že na komerčnom princípe vykonáva DPB základnú obsluhu počas celého dňa, pričom je jasné, že linka je v určitých časoch stratová a musí ju "dotovať"? Z pohľadu Rakúšanov to momentálne možno je dobré, ale spoliehať sa na to, že zahraničný dopravca a ešte k tomu na pochybnej komerčnej báze (lebo princípom komerčnej bázy je maximalizácia zisku, nie charita) supluje vykonávanie základnej obslužnosti, pričom tým, že nemá objednávateľa a nie je konkrétne viazaný na zmluvu o dopravných službách vo verejnom záujme, môže kedykoľvek zmeniť cestovné, časy odchodov, rozsah obsluhy, alebo sa môže jedného dňa proste spakovať, mi nepríde ako niečo, čo by bolo pre objednávateľa to pravé orechové. Minimálne v dvoch rovinách sú na tom Rakúšania stratoví: a) zrejme musia držať niekde záložnú kapacitu (keby DPB proste nevypravil) a okrem toho nemôžu využiť bonitné spoje na vykrytie tých stratových.
Čiže ja ich chápem.
MatejBA
Teraz platis 1,5 eura + listok v MHD (kedze vacsina urcite nekonci na Einsteinke ci SNP a naopak nejde len odtial) - cize by ti ostala este hodina a pol na cestovanie, co mas listok od 1,2 (hodinovy mestsky), za 1,8 (5 zon) ci 2.1 (6 zon) - cize teraz by platili medzi 2,7 eura az 3,6 eura. Po novom "iba" 2,30
Nehovoriac o tom, ze by tam bola pre pravidelnych moznost kupit si elektricenku, co pri 20 pracovnych dnoch a 2 cestach (tam a spat) vychadza (pri mesto + 4 regiony) 60 eur dokopy = 1,5 eura na jednu cestu co je rovnaka cena ako teraz s moznostou jazdi neobmedzene po BA. A viac ciest = lacnejsie cestovanie.
Ale bohuzial ak sa nezvysi cestovne, realne VOR/Rakusko asi nedovoli vnutrostatnu prepravu. Ked sa to nedalo vybavit 10 rokov (tusim tak dlho jazdi 901 nie?) a mozno ani najblizsich 5 sa nic nezmeni...