Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ámos #224153:
Minimálne by tak bezpečné vyznačené električkové priecestie rozhodne nemalo vyzerať. Pokiaľ nie si miestny, tak nemáš absolútne žiadnu šancu vedieť, že sa jedná o električkové priecestie, ak teda v poslednej chvílu nezbadáš koľajnice, v tom horšom prípade rovno kuplovačku električky. Okrem toho električka vychádza spoza domov a sú tam mizerné rozhľadové podmienky, pravidelne na priechodoch stoja autá a teraz sa dosť často stáva, že aj dodávky a vodič električky vychádzajúci od Záhumeníc nemá šancu vidieť prichádzajúce autá a tak vznikajú nehody, ktoré sú úplne zbytočné. Tam už dávno mali byť stĺpiky okolo výjazdu a čo je hlavné, svetelná signalizácia na slučku s jedným červeným svetlom, ktoré by sa rozsvietilo pred prejazdom električky.
Reply on: Ámos #224143:
V pešej zóne sa hlavné a vedeľajšie cesty nevyznačujú, ale ak by prišlo k dopravnej nehode, tak zrejme by bol vinný ten, kto nedal prednosť sprava, keďže aj na premávku na pešej zóne sa vzťahujú dopravné predpisy o cestnej premávke. Okrem toho však platí nepísané pravidlo o hlavnosti ulíc, napríklad Obchodná je hlavná aj keď nie je vyznačená značením v trase pešej zóny, ale na jej konci na Hurbanovom námestí je dopravné značenie označujúce ju ako hlavnú cestu.
Reply on: Ámos #224153:
Ja nevidím problém v tom, že na samostatnej telese dráhy je umiestnená dopravná značka určená na použitie na pozemných komunikáciách. Na Slovensku neexistuje mestská dráha, ktorá by nejazdila na pozemných komunikáciách, teda každý vodič dráhového vozidla musí poznať aj cestné dopravné značky. Skôr mi ide o slovíčko MUSÍ:

"Úrovňové križovanie dráhy s cestnou komunikáciou *musí* byť označené podľa pravidiel pre dráhy a v súlade s pravidlami cestnej premávky".

Predpokladám, že na toto označenie sa využívajú dopravné značky určujúce prednosť (výstražný kríž, hlavná cesta, vedľajšia cesta, stop). Teda situácia, kedy by mala električka dať/dostať prednosť z dôvodu pravidla prednosti sprava by nemala nastať, pretože túto možnosť zo zákona o cestnej premávke zákon o dráhach limituje.

Otázne je ale napríklad otáčanie alebo odbočovanie cez električkový pás. Či je značka "hlavná cesta" dostatočné označenie... hm... neviem...

Máme síce ustanovenie
"(6) Ak ide o električkovú dráhu alebo o trolejbusovú dráhu, ktorá používa cestnú komunikáciu, úrovňový styk dráhy a cestnej komunikácie sa neoznačuje ani nezabezpečuje. Ak ide o spoločnú prevádzku električkovej dráhy alebo trolejbusovej dráhy a cestnej premávky, vzťahujú sa na ich prevádzku aj pravidlá cestnej premávky"

je ale napríklad otvorený zvršok na Račianskej "dráha, ktorá používa cestnú komunikáciu"?

Reply on: Ámos #224155:
Nie, je to koniec úseku, v ktorom je ED vedená po miestnej komunikácií (Čachtická ul.). Ten úsek na vlastnom telese, imho, začína až za križovatkou.
Reply on: baran #224154:
https://goo.gl/maps/4Br7NhSbuGt
Toto pozemna komunikacia nie je.
Reply on: Ámos #224153:
Tam máš trať vedenú po pozemnej komunikácií, teda nie je v rozpore.
Reply on: Ike #224151:
Cize, toto dopravne znacenie je v rozpore zo zakonom?
https://goo.gl/maps/YoyRwG7Yeen
Reply on: Ike #224151:
Pokiaľ je ED a TD vedená po pozemnej komunikácií, prevádzka na nej sa spravuje aj pravidlami cestnej premávky. Ak je vedená ED na vlastnom telese prejazd môžeš vyznačiť dopravnou značkou. Vo všeobecnosti však platí právna domnienka, že každý pozná to, čo je uverejnené v zbierke zákonov, t.j. v prípade právnych problémov, by sa na situáciu hľadelo tak, že všetci zainteresovaní ustanovenie § 14 ods. 5 zákona o dráhach poznať mali a mohli a teda mali sa správať v súlade s ním.
Teda vo všeobecnosti platí, že ten tvoj problém nie je čisto z právneho hľadiska nejaký veľký.
Nie som právnik, ale toto podľa mňa celkom dosť obmedzuje možnosť mať križovatku bez určenia prednosti s električkovou (a zrejme aj trolejbusovou) dráhou (§ 14, 513/2009)

(5) Pri úrovňovom križovaní dráhy s cestnou komunikáciou má prevádzka dráhy prednosť pred cestnou premávkou. Úrovňové križovanie dráhy s cestnou komunikáciou musí byť označené podľa pravidiel pre dráhy a v súlade s pravidlami cestnej premávky. Za dopravné značky označujúce úrovňové križovanie dráhy s cestnou komunikáciou zodpovedá prevádzkovateľ dráhy. Za dopravné značky upozorňujúce užívateľa cestnej komunikácie na úrovňové križovanie dráhy zodpovedá správca komunikácie.
Reply on: 810zssk #224146:
Áno, je to problém, ale nie v tomto prípade.

Nikde v zákone nie je stanovený vzťah medzi miestom mimo cesty a križovatkou, ale predpokladám, že tieto dva termíny sa vylučujú a stoja v juxtapozícii.

Teda, ak to nie je križovatka, je to miesto mimo cesty. Spĺňa križovanie ulíc Poštová a Obchodná charakter križovatky? Podľa mňa nie:

(2) Na účely tohto zákona sa ďalej rozumie:

j) križovatkou miesto, v ktorom sa cesty pretínajú alebo spájajú,

a keďže križovatka musí mať hranicu, tak

e) hranicou križovatky miesto vyznačené vodorovnou dopravnou značkou „Priečna súvislá čiara“, „Priečna súvislá čiara so symbolom Daj prednosť v jazde!“ alebo „Priečna súvislá čiara s nápisom STOP“; kde takáto vodorovná dopravná značka nie je, hranicu križovatky tvorí kolmica na os vozovky v mieste, kde sa pre križovatku začína zakrivenie vozovky,

Je logické, že križovatka musí byť buď vyznačená značkami a svetelnými signálmi, alebo aspoň vozovkou prostredníctvom jej zakrivenia. Križovatka bez značiek a zakrivenia existovať nemôže, pretože na ľubovoľnej ploche s pevným povrchom by sme mohli mať nekonečne veľa križovatiek.
Reply on: Ámos #224147:
To zavisi prave podla toho, ci Postovu bude povazovat za cestu alebo nie. Pretoze ak to cesta je, mas prednost. Ak to cesta nie je, davas prednost.
Reply on: Ámos #224147:
"Z" Postovej samozrejme ?
Reply on: 810zssk #224146:
Ok to je definicia.
Vychdazam s Postovej, (mysliac si) ze mam po lavej prednost a elektricka ma nakupluje. Co s tym PZSR urobi? Komu da vinu.
Reply on: Ámos #224145:
Pesia zona nevylucuje cestu, zakon vyslovene spomina cestu v pesej zone ("V obytnej zóne, pešej zóne a školskej zóne chodci smú používať cestu v celej jej šírke"). Podla mna tu opat narazame na velmi vagnu definiciu toho co je cesta a co je miesto mimo cesty, co je problem toho zakona vo velmi vela pripadoch.
Reply on: Andy #224144:
Cele je to pešia zona.
Reply on: Ámos #224143:
Podľa mňa nemá. Vchádzaš z miesta mimo cesty, aspoň teda mne Poštová nepripadá ako cesta, ale chodník, takže to nie je križovatka, a teda neplatí prednosť sprava.
A ked sme pri Postovej.
Taka otazka, ked vychadzam autom z Postovej (z dolnej casti), na Obchodnu, ma mi tu https://goo.gl/maps/nYm6112X5b92 davat elektricka prednost po pravej ci nie?
Dik
Reply on: MatejBA #224116:
Jo Máriahilfeštrááse. To je iný svet. To u nas vodici elektriciek, nedokazu cakat na uvolnenie zastavky tak, aby nezablokovali prechod chodcom po Postovej.

Reply on: dyspozytor #224140:
"Je to REX ako všetky ostatné"
Ostatne REXy na danej linke nemaju radeny vozen oznaceny ako 1. trieda, cize nejake oznamenie by na mieste bolo. Ale okej, nech to zostane takto, je podla mna vyslovene neziaduce aby tam lozili cestujuci s listkami do 2. triedy - za spravnejsie by som povazoval aby ten vozen bol normalne vedeny ako prva trieda.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.