Reply on: Ámos #224153:
Ja nevidím problém v tom, že na samostatnej telese dráhy je umiestnená dopravná značka určená na použitie na pozemných komunikáciách. Na Slovensku neexistuje mestská dráha, ktorá by nejazdila na pozemných komunikáciách, teda každý vodič dráhového vozidla musí poznať aj cestné dopravné značky. Skôr mi ide o slovíčko MUSÍ:"Úrovňové križovanie dráhy s cestnou komunikáciou *musí* byť označené podľa pravidiel pre dráhy a v súlade s pravidlami cestnej premávky".
Predpokladám, že na toto označenie sa využívajú dopravné značky určujúce prednosť (výstražný kríž, hlavná cesta, vedľajšia cesta, stop). Teda situácia, kedy by mala električka dať/dostať prednosť z dôvodu pravidla prednosti sprava by nemala nastať, pretože túto možnosť zo zákona o cestnej premávke zákon o dráhach limituje.
Otázne je ale napríklad otáčanie alebo odbočovanie cez električkový pás. Či je značka "hlavná cesta" dostatočné označenie... hm... neviem...
Máme síce ustanovenie
"(6) Ak ide o električkovú dráhu alebo o trolejbusovú dráhu, ktorá používa cestnú komunikáciu, úrovňový styk dráhy a cestnej komunikácie sa neoznačuje ani nezabezpečuje. Ak ide o spoločnú prevádzku električkovej dráhy alebo trolejbusovej dráhy a cestnej premávky, vzťahujú sa na ich prevádzku aj pravidlá cestnej premávky"
je ale napríklad otvorený zvršok na Račianskej "dráha, ktorá používa cestnú komunikáciu"?
dyspozytor
Čo považujem za horšie, je to, že keď niekto kupuje lístok Videň - (Trnava, Žilina, Poprad-T,Kysak, Košice), tak v pokladniach OBB im nikto nepovie, že v úseku BA-KE je povinná rezervácia. Prvé problémy už boli, čo som zachytil. Celkovo si myslím, že takýto obeh nie je celkom šťastné riešenie aj vzhľadom na zraniteľnosť (teda prenesenie meškania), alebo aj čistoty súpravy, ktorá je na trase od rána 3:46. Vlajková "loď" ZSSK to bude mať v tomto ohlade v súčasnom grafikone naozaj ťažké...?