Reply on: Mirtschi #218707:
Tak toho Ustí je potom naozaj škoda. Ja si pamatám jednokolajné trate z fotiek z pár stránok, ono asi preto mi to došlo, že to boli fotky z centra mesta kde každý smer trate bol vedený inou ulicou. Ako v predošlom mojom príspevku bolo spomenuté, by sa tam aj tie električky i dnes uživili. Dnes na vačšine liniek jazdia vozy 15Tr/27Tr alebo 28Tr čo zodpovedá kapacite asi T3. Po niektorých tratiach by mohli ale premávať len sólo vozne, K2 by tam mali do kopca problémy a dvojičky by už bola naddimenzovaná kapacita. Otázne je, čím by sa ten vozový park dnes nahrádzal, jedine tak jednočlánkovými Variami. Keby bolo keby... Dnes rozhodne obyvatelia Ustí nad Labem možu byť radi za trolejbusy. Vozový park je obnovený tak pol na pol. Pre záujemcov, ktorým sa cnie za typom 15Tr(M) opakujem, jazdí ich tam stále dosť. Ešte pri tejto príležitosti trocha odbočím: Ustí nad Labem postihlo aj horšie, ako len likvidácia električkovej prevádzky, ale hrozila aj úplná likvidácia starého mesta. Nejaký múdry si zmyslel Ustí totálne prestavať, zmizla s polovicou povodnej zástavby i historická radnica, našťastie padol socializmus, tak niečo sa podrailo zachrániť, ale urbanisticky je mesto ani ryba ani rak. Ešte spomeniem naspať k doprave kúsok od Ústeckého nádražia v jednej uličke je pamatníček na električky v podobe kúska kolaje. Človek by ani nepovedal, že tou uličkou kedysi jazdili elekričky, dnes je myslím bez dopravy.
S499.1023
Ten mostík sa nakoniec postavil narýchlo s nižšou únosnosťou, lebo bolo treba otvárať metro k slávnym májovým dňom 1974. Takže toto bol koniec električiek na Ryšánku. Inak ešte asi do roku 2005 bola táto trasa (vrátane Budějovickej) v územnom pláne označená ako "tramvajová trať v rekonstrukci" a bola nádej na jej obnovenie, aj keď dnes si veľmi nedokážem predstaviť otáčanie električiek na triangli na Nástržnej križovatke. Potom ale začali miestni kričať, že by nemali kde parkovať (celé roky sa na električkovom páse parkovalo) a ulica Antala Staška sa dopravne skľudnila (parkovaníie po oboch stranách, ostrovčeky, retardéry). Dnes sa uvažuje o predĺžení električky k Arkádam Pankrác (asi je to OC blbé, že sa dožaduje električiek, keď im tam jazdí metro ? ) a neskôr po Jeremenkovešj dolu do Podolí a na druhý breh Vltavy po novom Dvoreckom moste ale Ryšánka to už nebude autobusy z Ryšánky na Budějovickú budú musieť ostať.