Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #218561:
....vedec prehovoril a vyhlasuje dopredu, že novinky by nefungovali. Keby ľudia nevymýšľali, nedošlo by k žiadnemu pokroku. Vedci sa často mýlia a vedecké teórie prehodnocujú. To som ochotný aj ja...

Vodiči osobných áut by napríklad bus pruhmi, urobenými všade kde sú 2 jazdné pruhy v jednom smere, boli nútení nechať auto doma....
Reply on: S499.1023 #218589:
Ty si hovoril o nedostatku vodičov električiek vo všeobecnosti, nie konkrétne v JD. Súvisí to aj so štruktúrou brigádnikov v JD, ktorá je tvorená takmer prevažne ľuďmi z ústredných dielní, ktorí sú na operatívne obsadzovanie služieb v prípade nedostatku kmeňových vodičov nepoužiteľní. A brigádnici z Cífera výpravu v JD (a naopak) zachraňovať ako za tvojich čias nemôžu, pretože teraz to nie je možné, hoci je to fakticky jedna prevádzka.
Reply on: Vladimír #218590:
Neprestupná tarifa, linky odvšadiaľ všade. Hrôza.
Reply on: Mike #218583:
Skôr 1980/81.

V marci ´80 zavedená L11 tam už je, ale v máji ´81 zavedená L12 ešte nie.
Reply on: Solider #218584:
Zaujímavé je, že výpravcovia hovoria inak. A keby tam boli samí protekční, tak by to stále neodchádzalo a neprichádzalo.
Reply on: JerryBA #218586:
Nešlo by to oskenovať v lepšej kvalite? Lebo toto vyzerá ako mobilom pofotené. ?

Inak, na konci textu je ako autor uvedený Ing. Peter Forgáč... nebude to ten istý istý, čo v rokoch 1994-95 riaditeľoval DPB?
Reply on: Mike #218585:
A čo sa týka počtu električiek, tak ako dnes, určite aj vtedy novinári toho veľa doplietli.
Reply on: Mike #218585:
Či to bolo vydané koncom 1979, alebo začiatkom 1980 neviem, našiel som už len odloženú túto schému bez časopisu.
Reply on: JerryBA #218577:
Diky, veľmi cenné info. Tak na začiatku roku 1980 (alebo v 1979?) spravila naša MHD ročne 42 mil vozokm, dnes je to 45? 😃
Vtedy bolo 402 autobusov, dnes je prevádzkových o 50 viac, a to sa výrazne rozrástla Petržalka, Devinská Nová Ves a ďalšie sídliská obsluhované prevažne autobusmi...
(Áno viem, vtedy používalo IAD v pomere k MHD sotva 5%, dnes je to 52%.. A vtedy bol zákon o pracovnom čase vodičov taký, že za celú službu bola jedna 30 min. prestávka, alebo 2x15 min, dnes musí byť 30 min najneskôr po 4 hodinách jazdy.Vtedy neboli žiadne kolóny, atď...).

Zaujímavý je však údaj o električkách, ak rátali ako kĺbové iba K2 (7001-84 + autoškolská 8133) - spolu 85, tak celkovo bolo iba 108, teda sólo T2 a T3 bolo vtedy iba 23? Muselo byť viac...
Reply on: S499.1023 #218497:
Nedostatok vodičov električiek určite nie je a ani nebol. V lete bola ohrozená výprava, pretože bolo rozdaných priveľa dovoleniek. Zaujímavé je, že keď sa všetci vrátili z dovoleniek, tak už zrazu neboli neobsadené a nevypravené služby.
Z časopisu Život. ?
Z časopisu Život. ?
Reply on: JerryBA #218579:
To vyzerá byť na stav niekde medzi rokmi 1972 až 1984 ?
Z časopisu Život. ?
Z časopisu Život. ?
Z časopisu Život. ?
Pri stojacich električkách, na rozdiel busov, som si uvedomil jeden psychologický efekt, ktorý by som nazval "Všetci predsa vidia, že stojí električková doprava". Stalo sa mi, že bola kvôli nehode odstavená Račianska radiála a dosť som meškal do práce. Kolega, ktorý chodieva autom ma pri mojom príchode do kancelárie milo privítal, že očakával, že budem meškať, lebo videl, že stoja električky a preto spravil za mňa určitú časť práce, ktorá ponáhľala.
Samozrejme boli iné prípady, kedy ma psychológia nezachránila.
Reply on: munww #218532:
"Z množstva stojacich električiek však niekedy vyskakujú ľudia na nerovný, niekedy nebezpečný povrch hlbšie pod nimi ako na zastávke."

Zrusme elektricky, su nebezpecne!! ? ? ?
Reply on: munww #218515:
Omielaš tu stále dokola tu jednu nevýhodu: "Zastaví jedna - stoja všetky." - Autobusy tiež nie sú na to všeliek, pokazí sa autobus na nejakej úzkej ceste, alebo na moste, už sú zápchy a už tiež stoja pomály všetky. Tá nevýhoda u električiek sa dá eliminovať zdvojením radiál, väčšou variabilitou tratí v centre mesta, vybudovaním obratísk v polovičnej vzdialenosti dĺžky radiál. Napr, pokazí sa električka na L5, v Dúbravke, tak ostatné vozidlá na linke 5 smer Dúbravka sa po nevyhnutnú dobu budú operatívne točiť v Karlovej vsi a vo vylúčenom úseku sa dočasne zavedie náhradná doprava. To je však mimoriadna udalosť, kvôli ktorej zase pre dopravný podnik nie je efektívne mať dvojnásobný počet autobusov a platiť dvojnásobný počet vodičov. Náklady na čisto autobusovú prevádzku by boli tak vyššie aj napriek ušetreniu financií za údržbu električkových tratí. Nehovoriac o znečisťovaní životného prostredia v meste. Spomínaš elektrobusy, tie však nie sú ešte tak vyvinuté, aby mali potrebnú dĺžku na to aby znášali nápor cestujúcich na nosných linkách.
Celé tvoje myslenie je, ako z 50. 60. rokov, keď panovali v západoeurópskych mestách názory, aká je električková doprava zastaralá, neefektívna, nespoľahlivá. Toto sa však za posledné dve desaťročia ukázalo, že to bola chyba. Jedine, kde by si s týmto pochodil sú snáď krajiny ex-ZSSR, ale tým sa predpokladám rovnať nechceme. Aj v Prahe niekedy počiatkom 80. rokov (? - opravte ma) vytrhali kolajnice na Václavskom námestí a v niektorých príľahlých uliciach. Počas povodní v r.2002 sa ukázalo, že to bola hrubá chyba. Ani električky na zostávajúcich tratiach ten veľký nápor cestujúcich, metro bolo zotopené, nezvládali, nie to ešte autobusy.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.